طلاق در دوران عقد، پاياني پيش از آغاز

زندگي در دنياي صنعتي و مدرن همه مسائلش متفاوت است تولدش، ازدواجش و حتي طلاقش.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، تا چند سال قبل طلاق را مغضوب ترين حلال ها نزد خدا و از كارهاي زشت مي دانستند اما امروزه افراد ساده ترين و آسان ترين راه را براي رهايي از زندگي در كنار يكديگر طلاق مي دانند امروزه دادگاه هاي خانواده مملو از افرادي است كه به قصد جداشدن از همديگر طلاق را انتخاب كرده اند خيلي از آنان هنوز زندگي مشتركشان را آغاز نكرده پايان آن را به راحتي مي پذيرند و در آخر با يك جمله راحت شدم به زندگي شروع نشده خودشان خاتمه مي دهند.
تحقيقات انجام شده در سال 91 نشان مي دهد كه 27 درصد از طلاق هاي تهراني ها در دوران عقد رخ مي دهد، هر چند در شهرهايي مانند مشهد، اصفهان، شيراز، طلاق در دوران عقد حدود 40 درصد است اما به طور ميانگين در سراسر كشور به ويژه تهران اين رقم 27 درصد است.
مجيد ابهري، در خصوص طلاق در دوران عقد گفت: مشكلاتي مانند مسكن، اشتغال مرد، عدم توانايي خانواده در تهيه جهيزيه و بسياري مسائل ديگر از اصلي ترين دلايل طلاق در اين دوران است.
وي افزود: هر چند طلاق در دوران عقد ممكن است منجر به بيوه شدن دختر شود ولي ممكن است در صورت اقامت در شهر و ديار خود مجبور به ازدواج هاي اجباري شوند.
وي خاطرنشان كرد: ايجاد مقرراتي كه بدون انجام مراسم زناشويي عقد در شناسنامه درج نشود و يا بعد از جدا شدن و طلاق گرفتن در صورت عدم تحقق روابط زناشويي شناسنامه دختر سفيد بماند مي تواند به آسيب هاي كمتري منجر شود.
شناخت بيش تر جوانان قبل از ازدواج، توجه به مسائل عقيدتي، فرهنگي و طبقاتي از ديگر مواردي است كه طلاق در دوران عقد را كاهش مي دهد و همچنين در كنار تشويق جوانان به ازدواج بايد شرايط مناسب براي استحكام بيشتر بنيان خانواده را براي آنان فراهم كرد./ز
 

برچسب ها: طلاق ، عقد ، ازدواج ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.