مغز شما را به سوی غذاهای خوشمزه می‌کشد!

محققان به تازگی دریافته‌اند که مغز انسان وقتی فرد دچار احساس گرسنگی است او را به سوی نوع خاصی از غذاها ترغیب می‌کند که در مواقع عادی اینطور نیست.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ افراد وقتی گرسنه هستند تمایل بیشتری به خوردن مواد پرکالری دارند، این امر به دلیل این است که مغز می‌خواهد به سرعت کالری‌های از دست رفته خود را تامین کند به همین دلیل به صورت ناخودآگاه فرد به سوی غذاهای پرکالری کشش پیدا می‌کند.

گفتنی است: پزشکان در یک آزمایش به گروهی از داوطلبان قبل از رفتن به خرید مقداری غذا دادند و به گروه بعدی غذایی ندادند و آنها گرسنه بودند، گروه اول توانست غذاهای عادی و حتی کم کالری را بیشتر انتخاب کند در صورتی که گروه دوم تنها به سوی موادی مانند آب نبات، تنقلات شور، گوشت قرمز و غذاهای با کالری بالا علاقه نشان داد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند افراد برای داشتن یک وزن مناسب و مطلوب باید سعی کنند تا یک رژیم غذایی سالم سرشار از میوه و سبزیجات تازه و مواد غذایی کم کالری داشته باشند و فاصله زمانی بین دو وعده را طوری انتخاب کنند تا گرسنگی زیاد از حد سبب نشود تا تنقلاتی را بخورند ه هرگز نمی‌خواستند در رژیم غذایی آنها وجود داشته باشد، همینطور ورزش کردن را فراموش نکنند.

برچسب ها: گرسنگی ، غذا ، مغز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار