گزارش المنار از محل حمله هواپيماهاي رژيم صهيونيستي به سوريه

رژيم صهيونيستي پس از محاصره و شکست سنگين گروههاي مسلحي که قصد داشتند به برخي از انبارهاي تسليحاتي در ريف دمشق حمله کنند و سرانجام وارد دمشق شوند ؛ به شکل مستقيم وارد عمل شد و به بمباران مناطقي از ريف دمشق اقدام کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار ؛  رژيم صهيونيستي طي دو روز گذشته به مناطق مهمي نظير «جمرايا » و « جبل قسيون » حمله کرد و انبارهاي تسليحاتي و مقر يگانهاي ويژه دفاع هوايي را هدف قرار داد . 

در همين حال يک مسئول اسرائيلي که خواست نامش فاش نشود ؛ به خبرگزاري فرانسه گفت : اسرائيل  عصر روز شنبه حمله اي هوايي به حومه دمشق انجام داده است . انس ازرق خبرنگار المنار با تهيه گزارشي در اين خصوص  گفت : پس از ناکام ماندن گروههاي مسلح در حمله به يگانهاي ارتش سوريه  ، رژيم صهيونيستي به هدف قرار دادن توانمنديهاي ارتش سوريه بويژه گردانهاي دفاع هوايي اقدام کرد .

وي افزود :زمانيکه ارتش سوريه محاصره خود عليه گروههاي مسلح را استحکام بخشيد ؛ رژيم صهيونيستي به شکل ناگهاني و مستقيم وارد عمل شد و مقرهاي نظامي و غيرنظامي را در منطقه مهم «جمرايا»  و «طريق الديماس » هدف قرار داد . يکي از مراکزي که هدف حملات رژيم صهيونيستي قرار گرفت انبار تسليحاتي در منطقه الديماس بود .

خبرنگار المنار که در منطقه حضور يافته بود ؛ اعلام کرد :اينجا  يکي از انبارهاي  تسليحاتي در منطقه الديماس است که ديروز هدف حملات هواپيماهاي اسرائيلي قرار گرفت .صداهايي که هر از گاهي مي شنويد صداي انفجار گلوله هايي است که در پي آتش سوزي به وقوع مي پيوندد .

هواپيماهاي اسرائيل همچنين يک مرکز ديگر را در مقابل مرکز علمي جمرايا هدف قرار دادند که متعلق به اداره و بخش  توليدات ارتش سوريه در زمينه پرورش مرغ و طيور بوده است .در اين منطقه چندين کارگاه وجود دارد و طبيعتا در اين حمله شماري از شهروندان  نظامي و غيرنظامي سوري شهيد و زخمي شده اند . در اين حمله همچنين چندين قطعه مرغ نيز تلف شده اند .

يکي از نظاميان ارتش سوريه گفت :من در مکاني تقريبا مشرف به منطقه نشسته بودم که  ناگهان چند هواپيما را ديدم . انها  بلافاصله به يکي از مراکز توليدي حمله کردند .(خبرنگار مرکز توليد چه چيزي ؟) مرکز توليد شير و پرورش مرغ و ديگر مايحتاج ارتش . من در آن نقطه که تقريبا مشرف به اينجا است ؛ ايستاده بودم . 

يکي ديگر از نظاميان ارتش سوريه گفت : حدود نود درصد اين منطقه ، غيرنظامي است . يکي از مراکزي که هدف حمله قرار گرفته ، مرکز پرورش مرغ و ديگري يک دامداري است . ديگر کارگاههاي موجود در منطقه نيز به توليد آب معدني ، کارخانه چاي و ديگري يک دستگاه خرد کردن  و بازيافت مواد و ايستگاه سوخت رساني  است . يکي ديگر از شهروندان غيرنظامي سوري گفت : ما از طريق مراکز شهري مقاديري سوخت به اينجا وارد مي کنيم .

 گروههاي مسلح تلاش کردند از حمله رژيم صهيونيستي سوء استفاده  و به ايستهاي بازرسي نظامي حمله کنند . اين در حالي است که ارتش سوريه به مقابله با گروههاي مسلح و محاصره آنها پرداخت و تلاش آنها را براي ورود به دمشق ناکام گذاشت . از همين رو ، تمامي راههاي منتهي به دمشق باز بوده و رفت و آمد عادي در آنها در جريان است .

برچسب ها: المنار ، سوریه ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار