فارس/

طراحی نقشه جامع توسعه حرم سلمان فارسی(ع)

نماینده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: باید نقشه جامعی برای توسعه حرم سلمان فارسی(ع) طراحی شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، آیت الله اسدالله ایمانی در جلسه رسیدگی به وضعیت حرم سلمان فارسی(ع) در مدائن بيان كرد: با توجه به اینکه اعتباراتی که برای حرم‌های مطهر اطلاق شده را نمی‌توان در حرم صحابه هزینه کرد از اين رو باید از رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام کسب اجازه گرفت و درصورتی که مجوز دادند می‌توان آن اعتبارات را در حرم‌های صحابه مانند سلمان نیز هزینه کرد.

وي ادامه داد: در اين راستا باید نقشه جامعی برای توسعه حرم سلمان فارسی طراحی شود و طبق نقشه برنامه‌ریزی انجام شود سپس کارهای عملیاتی و اجرایی پیگیری شود.

آیت الله ایمانی با اشاره به طرح توسعه حرم احمد بن موسی(ع) تصریح کرد: باید در طرح توسعه حرم حضرت احمد بن موسی(ع) فضایی برای ساخت زائرسرای شهرستانهای مختلف استان در نظر گرفته شود. با این کار مشکلات زیارتی و رفت و آمد زوار شهرستانی استان فارس حل خواهد شود و باعث آسانی زیارت مردم استان می‌شود.

در این جلسه که با حضور استاندار و هیئت امنای ستاد عتبات عالیات استان فارس برگزار شد، صادق عابدین استاندار فارس ضمن اعلام آمادگی براي هرگونه همکاری در زمینه توسعه حرم حضرت سلمان پیشنهاد داد اطراف مقبره صحابه رسول مکرم اسلام(ص) و حضرت امیرالمومنین(ع) در عراق و سوریه با دیوارهای بتنی محافظت شود تا از وقوع حوادث مشابه توهین به جناب حجر ابن عدی جلوگیری شود./س

برچسب ها: نقشه ، توسعه ، سلمان فارسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.