نمايشگاه ايران اکسپو زمينه کاهش واردات است

برگزاري نخستين نمايشگاه توانمندي هاي صادراتي جمهوري اسلامي ايران پيشبردي در جهت کاهش واردات و افزايش صادرات غير نفتي تلقي مي شود و عرصه را براي بازاريابي توانمندي هاي ايران، مهيا مي کند.

کيومرث کرمانشاهي، معاون کل سازمان توسعه تجارت ايران، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان مطلب بالا گفت: با توجه به نامگذاري امسال به شعار "حماسه اقتصادي و حماسه سياسي"، سازمان توسعه تجارت متولي تجارت خارجي کشور اعم از صادرات و واردات بوده و در اين راستا سعي مي شود با کاهش مشکلات صادرکنندگان در کسب و کار، شرايط را براي تجارت و اشتغالزايي تسهيل نماييم.
وي افزود: سازمان توسعه تجارت، صادرات را عامل اشتغال، ايجاد ارزش افزوده و زمينه اي براي معرفي محصولات کشور به بازارهاي کشورهاي هدف مي داند و اين امر با کاهش قيمت ارز، تقويت پول ملي و جهش خوب شاخص بورس در روزهاي اخير، عملي تر خواهد شد.
کرمانشاهي اظهار داشت: اهميت نمايشگاه ها به عنوان يک ابزار محوري و بازاريابي، به ميزاني است که با برگزاري نمايشگاه هاي تخصصي در داخل و خارج از کشور، مي توان زمينه هاي حضور در کشورهاي هدف را ايجاد کرد.
معاون کل سازمان توسعه تجارت ايران، گفت: برگزاري نمايشگاه توانمندي هاي صادراتي جمهوري اسلامي ايران براي اولين بار در کشور، در زمينه توسعه صادرات و بازاريابي قدمي جدي محسوب مي شود که با حضور 370 صادرکننده برتر کشوري در قالب 200 شرکت، در اين نمايشگاه حضور خواهند داشت و 400 تاجر از بيش از 40 کشور از نمايشگاه بازديد خواهند کرد که شامل هيئت تجاري 90 نفره عراقي، هيئت تجاري 60 نفره افغاني، گروه 25 نفره هندي، گروه 14 نفره ايتاليايي، گروه 12 نفره لبناني و گروه 12 نفره مصري و تعدادي از بازرگانان ديگر مي شود.
وي ادامه داد: برگزاري نخستين نمايشگاه توانمندي هاي صادراتي در روزهاي 7 تا 10 ارديبهشت ماه در محل دائمي نمايشگاه بين المللي زمينه ساز توسعه واردات غير نفتي در سال حماسه اقتصادي است و توان توليدي و صنعتي کشور را مطرح مي کند.
کرمانشاهي افزود: صادرات پشتوانه اي به نام توليد دارد که به دنبال آن تجارت و صادرات مطرح مي گردد. اين در حالي است که نمايشگاه توانمندي هاي صادراتي عرصه معرفي توانمندي هاي توليد_ صادراتي توليدکنندگان را مهيا مي کند./س
برچسب ها: نمایشگاه ، اکسپو ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار