حسينيان در جمع خبرنگاران:

ديگر از احمدي‌نژاد حمايت نمي‌كنم/ راديو اسرائيل هم حرفهاي عثماني را درباره نظام نمي‌زند

نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينكه من ديگر از احمدي‌نژاد دفاع نمي كنم، گفت:‌ دولت احمدي‌نژاد چيزي باقي نگذاشته كه من بخواهم از آن دفاع كنم، من از كسي كه به جاي شعار "زنده باد اسلام" شعار "زنده باد بهار" مي‌دهد، حمايت نمي‌كنم.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام روح‌الله حسينيان نماينده تهران در حاشيه جلسه علني امروز (چهارشنبه 28 فروردين ماه)، با حضور در جمع خبرنگاران توضيحاتي در خصوص حاشيه‌اي كه توسط يكي ديگر از نمايندگان در جلسه ديروز مجلس پيش آمده بود، ارائه كرد.

وي در ابتدا با انتقاد از رسانه‌ها براي نقل نادرست اخبار گفت: رسانه‌ها بايد راوياني راستگو باشند و مسئله را تحريف نكنند.

نماينده مردم تهران افزود: روز گذشته اتفاقي افتاد كه برخي‌ها گفتند حسينيان به دفاع از مشايي به نمايندگان توهين كرده است ولي جريان اين نبود.

حسينيان افزود: آقاي عثماني نماينده بوكان در نوبت عصر جلسه علني ديروز و در مخالفت با رد لايحه بودجه، يك شعر را به اين مضمون خواند كه يك دوره‌گرد آمده و فرياد زده و گفته است كه كهنه قالي و كوزه خالي مي‌خرد، مادر هم روزه بود و چون نان در سفره نداشتند دخترك سربرهنه بيرون رفته و گفته كه سفره خالي مي‌خري؟

وي افزود: بنده اعتراض كردم و گفتم كه آقاي عثماني! من قبل از انقلاب در كردستان زندگي كرده‌ام، وضعيت فعلي كردستان قابل قياس با قبل انقلاب نيست، با اينكه عزيزترين فرزندان ايران در كردستان به شهادت رسيدند ولي تحولاتي كه نظام جمهوري اسلامي در كردستان بوجود آورد واقعا قابل تقدير است، ما در كشور مشكل اقتصادي داريم اما آيا مردم واقعا به اين حد رسيده‌اند كه نان هم در سفره هايشان نيست؟ پس ما نمايندگان بايد بميريم اگر واقعا بعد از 33 سال جامعه را به اينجا رسانيدم كه نان هم در سفره نيست.

عضو كميسيون شوراها ادامه داد: من گفتم آقاي عثماني! لااقل جمهوري اسلامي در دورترين روستاها گاز كشي كرده، و تلفن و برق به روستاها رسانده است لااقل به هر نفر 50 هزار تومان يارانه مي‌دهد و خانواده اي كه شما گفتيد 4 نفره بوده و مي‌شود 200 هزار تومان. پس اگر فقط نان خالي هم بخورند سفره خالي نخواهند داشت.

حسينيان در ادامه خاطرنشان كرد: من به عثماني گفتم اگر مي‌خواهيد انتقاد كنيد درست انتقاد كنيد انقدر سياه‌نمايي نكنيد، آقاي عثماني! اگر چنين چيزي راست است ماشيني كه زيرپاي شماست چندصد ميليون تومان ارزش دارد، آن را بفروشيد و به آنها كمك كنيد. نبايد پشت تريبون مجلس سخني بگوييد كه راديو اسرائيل هم در قضاوت جمهوري اسلامي نمي‌گويد. من والله نشنيدم كه آقاي عثماني راجع به مشايي بگويد. پیش آقای لاریجانی رفتم و به او گفتم که یا شما جواب دهید یا من جواب او را می‌دهم.


عضو جبهه پايداري در ادامه و در پاسخ به اين پرسش باشگاه خبرنگاران كه شما ديروز مطلبي راجع به خليفه سوم گفتيد يا نه، اظهار داشت: من اصلا اسم خليفه را هم نشنيدم، من توهين نكردم آمدم پايين و اين را گفتم كه كجاست غيرت انقلابي شما، حرف من قيد انقلابي داشت و بعد گفتم چرا غيرت انقلابي نشان نمي‌دهيد، حرفم اين بود كه به ايران اسلامي توهين شده و شما سكوت كرديد و رئیس مجلس و نمایندگان حرفی نمی‌زنند؟ اگر شما به امثال عثماني اجازه بدهيد كه اين حرفهاي بي‌ربط را از تريبون مجلس اعلام كند فردا نمي‌توانيم جواب آن را بدهيم.

حسينيان همچنين در پاسخ به سوال ديگر باشگاه خبرنگاران در خصوص درگيري لفظي و حتي فيزيكي حسينيان با باقر حسيني نماينده زابل گفت: آقاي حسيني از راه رسيد و داشتند توهين مي‌كرد و به من گفت بي‌غيرت تو هستي! گفتم چرا توهين مي‌كني؟ گفت شما به ما گفتيد بي‌غيرت، من گفتم منظور من غيرت انقلابي بود  شما بايد از من دفاع كني نه از كسي كه به حكومت شما توهين كرده است كه بعد آقاي حسيني از من عذرخواهي كرد.

وي همچنين در پاسخ به پرسش مجدد باشگاه خبرنگاران كه پرسيد كه شما راجع به خلفا هيچ حرفي نزديد، گفت: من قسم مي‌خورم، راجع به خلفا چيزي نشنيدم و نگفتم. اين بحث من راجع سياه‌نمايي اين نماينده بود ولي تعجب كردم نمايندگان اهل سنت عكس‌العمل نشان دادند چرا كه عثماني به خليفه سوم توهين كرد و مشايي را با خليفه سوم و خليفه سوم را به مشايي تشبيه كرد.

حسينيان اظهار داشت: البته من مخالف هستم كه در مجلس شوراي اسلامي نسبت به افرادي كه نزد مسلمانان مقدس هستند توهين شود .

وي در ادامه اظهار داشت: مشايي چه كسي است كه من بخواهم از او دفاع كنم؟ دولت احمدي‌نژاد چيزي باقي نگذاشته كه من بخواهم از آن دفاع كنم. كسي كه به جاي شعار "زنده باد اسلام" شعار "زنده باد بهار" مي‌دهد من از وي حمايت نمي‌كنم ، من ديگر از احمدي‌نژاد دفاع نمي كنم، نزديكي ما با افراد بستگي به نزديكي آنها به رهبري دارد و هركس از رهبري فاصله بگيرد ما از او دفاع نمي كنيم.

حسينيان خاطرنشان كرد: در شأن من نيست كه از هر كسي دفاع كنم ، متأسفانه جوانمردي نيست و رسانه‌ها به جاي اينكه واقعيت‌ها را منعكس كنند آن را تحريف مي‌كنند.

لازم به ذكر است در نوبت عصر روز گذشته (سه‌شنبه 27فروردين ماه) درپي قرائت شعري توسط محمد قسيم عثماني نماينده بوكان، برخي نمايندگان نسبت به اين موضوع اعتراض كرده و موضوع به درگيري لفظي و حتي درگيري فيزيكي كشيده شد.
انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار