معاون فرهنگی وزیر علوم تحقیقات و فناوری:

دانشجویان در حوزه انتخابات ریاست جمهوری پیشگام باشند

دانشجویان نقش پیشگامی در حوزه سیاسی انتخابات ریاست جمهوری دارند تا یک فضای سیاسی عقلانی در جامعه حاکم شود.

غلامرضا خواجه سروی، معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به شعار امسال یعنی حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی می توان بیان کرد که حماسه سیاسی مصداق بارز آن در انتخابات ریاست جمهوری امسال است چنانچه هم اکنون حدود 5 میلیون دانشجو در دانشگاه های کشور مشغول تحصیل هستند البته می توان بیان کرد که دانشجویان نقش پیشگامی در حوزه سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری را دارند تا فضای سیاسی عقلانی در جامعه حاکم شود.

وی افزود: نقش آفرینی سیاسی دانشگاه ها که مرجع مهمی در این امر هستند می توانند در حوزه سیاسی جامعه مؤثر باشند.

وی در خصوص نامگذاری به نام حماسه اقتصادی اظهار داشت: در حوزه اقتصادی چند فعالیت مهم در دانشگاه ها صورت گرفته است چنانچه با توجه به بیانات مقامات معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و بررسی این امر که تاکنون در جامعه وجود نداشته است این اقتصاد از جایگاه و حساسیت بالایی برخوردار است.

خواجه سروی تصریح کرد: در سالی که به عنوان حماسه اقتصادی نامگذاری شده است این امر به علت نیازی در کشور در قالب علمی و ادبیات راه پیدا کرد.

وی اظهار داشت: البته برای عملیاتی شدن آن در بحث آموزش عالی هم اکنون باید بگویم که 50 دانشگاه مادر در کشور وجود دارد و دانشگاهیان تأمین کننده بخشی از بودجه هستند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار