استفاده متعادل و متناسب از تمام گروه هاي غذايي ضروري است

در ايام نوروز و به ويژه در طول سفر، استفاده متعادل و متناسب از تمام گروه هاي غذايي و ايجاد تنوع در رژيم غذايي بسيار ضروري است.

صدرالله كمالوند، متخصص تغذيه، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: وظيفه اصلي غذا زنده و تندرست نگه داشتن انسان است و اين موضوع در تمام دوران زندگي بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي با اشاره به اينكه در ايام نوروز  برخي از الگوهاي تغذيه اي تغيير مي كند تصريح كرد: بررسي ها نشان مي دهد كه در روزهاي ابتدايي هر سال، الگوهاي غذايي بسياري از مردم به سمت الگوهاي نامناسبي پيش مي رود كه اين امر به هيچ عنوان مناسب و قابل قبول نيست.

كمالوند، ‌افزود: نبايد در ايام نوروز و در هنگام سفرهاي نوروزي، تغيير خاصي در رژيم غذايي داد و در واقع بايد مانند ساير مواقع سال مراقب مواد غذايي مصرفي خود باشيم.

وي تأكيد كرد: در ايام نوروز و به ويژه در طول سفر، استفاده متعادل و متناسب از تمام گروه هاي غذايي و ايجاد تنوع در رژيم غذايي بسيار ضروري است.

كمالوند خاطرنشان كرد: كربوهيدرات ها،‌ پروتئين ها، چربي ها، شيريني ها، ويتامين، عناصر معدني و نوشيدني ها همه و همه بايد به صورت متعادل، متناسب و با توجه به شرايط بدني مورد استفاده قرار گيرند/ح

برچسب ها: تغذیه ، نوروز ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار