سنندج/

توقیف 85 دستگاه خودرو در جاده‌های کردستان

رئیس پلیس راه کردستان از توقیف 85 دستگاه خودرو در جاده‌های استان طی سه روز اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کردستان نادری رئیس پلیس‌راه استان گفت: برخورد با حرکات مارپیچ، سرعت و سبقت غیرمجاز در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفته و در این راستا تا کنون 85 خودرو و 36 موتورسیکلت در سطح جاده‌های استان توقیف شده است.

به گفته وی، خودروهای که به صورت همزمان مرتکب دو تخلف حادثه‌ساز می‌شوند توسط نیروهای مخصوص پلیس راه شناسایی و ضمن دریافت نمره منفی به مدت سه روز توقیف می‌شوند.

رئیس پلیس‌راه کردستان با بیان اینکه طی سه روز گذشته تصادف فوتی در استان نداشته‌ایم بیان کرد: در طی این مدت تنها 12 مورد تصادف جرحی داشتیم.

نادری افزود: انجام روزانه تست اعتیاد از رانندگان وسایل نقلیه عمومی از اقدامات دیگر پلیس راه کردستان با هدف کاهش و جلوگیری از افزایش تصادفات است که در این مدت 12 نفر شناسایی شده‌اند که ضمن اعمال جرایم نقدی 200 هزار تومان برای آنها خودروهایشان نیز به مدت شش ماه متوقف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین عامل تصادفات در استان کردستان سرعت غیرمجاز، خستگی و خواب‌آلودگی است از این رو اینگونه تخلفات به عنوان خط قرمز پلیس راه استان تعریف و به مأموران هم تأکید شده است که با این تخلفات به صورت جدی و بدون اغماض برخورد کنند.

رئیس پلیس‌راه کردستان در ادامه به تمهیدات پلیس راه در طرح پلیس نوروزی امسال به منظور ایمن‌سازی سفرهای نوروزی برای هموطنان اشاره کرد و گفت: 100 گشت خودرویی محسوس و نامحسوس، 60 گشت پاسگاه انتظامی و 30 گشت موتوری پلیس‌راه در طرح نوروزی امسال فعالیت می‌کنند.

نادری افزود: تعداد گشت‌های نامحسوس امسال در طرح نوروزی در مقایسه با سال گذشته 100 درصد و گشت‌های آشکار و محسوس نیز 20 درصد افزایش داشته است.

وی در پایان گفت: علاوه بر گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس‌راه، در 60 پایگاه انتظامی روستایی و جاده‌های فرعی نماینده پلیس راه در پاسگاه‌های انتظامی مستقر و گشت‌های تلفیقی انتظامی و راهور در سطح جاده‌های استان امنیت مسافران را تأمین خواهند کرد./س
برچسب ها: خودرو ، کردستان ، توقیف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.