نگاهي بر زندگي شهيد مهدي باکري؛

شهيدي که با توکل به امام رضا (ع) به آرزوي شهادت نائل آمد

شهيد باکري پانزده روز قبل از عمليات بدر به مشهد مشرف شد و با تضرع از امام رضا (ع) خواسته بود که خداوند شهادت را نصيبش کند.

به گزارش خبرنگار سرويس اجتماعي باشگاه خبرنگاران، شهيد مهدي باکري در سال 1333 در شهرستان مياندوآب در يک خانواده مذهبي و با ايمان متولد شد. تحصيلاتش را تا متوسطه در اروميه به پايان رساند و در دوره دبيرستان همزمان با شهادت برادرش علي به دست ساواک وارد جريانات سياسي شد. او که در رشته مهندسي مکانيک در دانشگاه تبريز مشغول به تحصيل بود به عنوان يک مبارز انقلابي نيز فعاليت مي‌کرد.
شهيد باکري در عمليات ولفجر يک، دو، سه و چهار با عنوان فرمانده لشگر عاشورا، مشارکت داشت.
بعد از شهادت برادرش حميد وبرخي از يارانش معلوم بود که به زودي به جمع آنها مي‌پيوندد. پانزده روز قبل از عمليات بدر به مشهد مشرف و با تضرع از امام رضا (ع) خواسته بود که خداوند شهادت را نصيبش کند، سپس حضرت امام (ره) و آيت اله خامنه‌اي رسيد و با گريه و التماس خواست که براي شهادتش دعا کنند.
اين فرمانده دلاور در 25 بهمن 63 طبق معمول در خطرناک‌ترين صحنه‌هاي جنگ وارد شد و در حالي که رزمندگان لشگر را در شرق دجله از نزديک هدايت مي‌کرد تلاش مي‌نمود تا مواضع تصرف شده را در مقابل پاتک‌هاي دشمن تثبيت کند که در نبردي دليرانه بر اثر اصابت تير  نداي حق را لبيک و به شهادت رسيد.
پيکر پاکش که از طريق قايقي در آبهاي هورالعظيم در حال انتقال بود مورد هدف آرپي‌چي قرار گرفت و قطره ناب وجودش به دريا پيوست./ل
برچسب ها: شهادت ، مشرق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۳۱ شهريور ۱۴۰۲
سلام علیکم

با توسل به امام رضا علیه السلام، نه توکل. توکل برای خداست

تَوَکَّلتُ عَلَی الحَیِّ الَّذی لایَموت...
آخرین اخبار