هاني‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکيد کرد

لزوم پيگيري دستگاه ديپلماسي براي باز پس‌گيري غرامت جنگي ايران از عراق

يك كارشناس سياست خارجي گفت: تلاش‌هاي دستگاه ديپلماسي كشورمان براي باز پس‌گيري غرامت جنگي ايران بايد بيش از گذشته انجام شود و در راستاي احياي حقوقِ بر حقِ ايران صورت گيرد.

"حسن هاني‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به 8 سال جنگ تحميلي عراق عليه كشورمان گفت: غرامت جنگي ايران از عراق بر اساس صدور قطع‌نامه‌اي از سوي شوراي امنيت سازمان ملل يكي از حقوق بر حق ملت ملت ايران اعلام شد.

وي ادامه داد: دستگاه ديپلماسي ايران همواره طي 24 سال گذشته در تلاش بوده تا اين حق را احيا كند، اما پس از سرنگوني ديكتاتور سابق عراق اين موضوع به تعويق افتاد.

هاني‌زاده با تاكيد بر اينكه از سال 2003 تا اكنون تلاش‌هاي كشورمان براي مطالبه غرامت جنگي‌اش از عراق كمرنگ شده است، تصريح كرد: مسكوت ماندن اين مسئله به دليل تغييرات صورت گرفته در كابينه دولت عراق و شكاف ميان طيف‌هاي سياسي اين كشور است.

اين كارشناس سياست خارجي با اشاره به اخذ غرامت جنگي كويت از عراق خاطرنشان كرد: تلاش‌هاي دستگاه ديپلماسي كشورمان براي گرفتن غرامت جنگي ايران بايد بيش از گذشته انجام شود و در راستاي احياي حقوق بر حق ايران صورت گيرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار