قم/

ضرورت بسیج عمومی حوزویان برای هدایت باور و ارزش و رفتار انسان

مدیر حوزه های علمیه کشور بر ضرورت بسیج عمومی حوزویان و اهل فکر و قلم برای هدایت باور ، ارزش و رفتار انسانها تاکید کرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم ، حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری در همایش علمی کارآمدی دین در اداره جامعه که با حضور اندیشمندان و فضلای حوزه و دانشگاه در قم برگزار شد، جهانی بودن ، جاودانگی و جامعیت را سه شاخصه اصلی اسلام برشمرد و افزود : پیامبر اکرم(ص) از روز اول اسلام را جهانی و نامحدود در زمان و مکان خاص تبلیغ کرد و جامعیت دین را هم در غدیر به همه نشان داده است.

وی با اشاره به کارآمدی دین در همه شئون زندگی یعنی باورها / ارزشها و رفتارها ی انسان / رسالت خطیر حوزویان را نشان دادن این کارآمدی با پاسخ گویی به شبهات و پایبندی به اخلاق و رفتار اسلامی بیان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری به دسیسه های مختلف دشمنان اسلام از گذشته تاحال برای حذف دین از صحنه زندگی بشر اشاره کرد و گفت: بنیان حوزه و فلسفه انقلاب اسلامی ایران با اعتقاد به کارآمدی دین در اداره جامعه بوده است.

حجه الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه در سه دهه گذشته خدمات بزرگی در زمینه دینداری و دین مداری و ارزشهای اخلاقی در کشور شده است آنرا کافی ندانست و تاکید کرد : حوزویان و اهل فکر و قلم باید با بسیج عمومی و تولید علم کارآمدی مکتب اسلام را به جامعه خود و جوامع دیگر به شکل صحیح ارائه کنند.

در این همایش از صاحبان پنج مقاله برتر و 15 مقاله برگزیده قدردانی شد./س

برچسب ها: قم ، بسیج ، حوزویان ، هدایت ، باورها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.