نقش کره بادام زمینی در پیشگیری از بیماریهای مزمن؛

در هفته از کره بادام زمینی استفاده کنید

وجود مواد مفید در کره بادام زمینی و نقش آن در پیشگیری از بیماری های مزمن همچون سرطان، بیماریهای قلبی، دیابت و.. باعث شده است که متخصصان تغذیه مصرف این ماده غذایی را در هفته 4 الی 5 بار توصیه کنند.

دکتر خدیجه رحمانی ،‌متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار گروه كلينيك باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: کره بادام زمینی از گروه غذایی چربیها محسوب می شود و از بادام زمینی تهیه می شود این ماده غذایی حاوی چربی مفید که همراه با ویتامین e است تشکیل شده است.

وی افزود: کره بادام زمینی از درصد بالایی چربی تشکیل شده است و حاوی میزان بالایی کالری است.

دکتر رحمانی با بیان اینکه چربی کره بادام زمینی مشابه روغن زیتون است و به عنوان چربی مفید مطرح می شود اظهار کرد: این ماده غذایی 22 گرم پروتئین درصد 4 الی 5 میلی گرم ویتامین e ، نیاسین و اسید فولیک بالا است که این مواد در جلوگیری از بیماریهای گوارش، بیماریهای قلبی، بیماریهای عفونی، سنگ کیسه صفرا، آلزایمر و سرطان موثر است.

وی وجود فیتو استروژن، بتافیتو استرول ،‌رز ایتول، فئولوئیک، در کره بادام زمینی به  عنوان آنتی اکسیدان های بسیار مفید و موثر در پیشگیری از بیماری های مزمن و سرطان دانست و افزود: مواد معدنی در کره بادام زمینی، همچون پتاسیم و منیزیم و کروم به میزان زیادی در کره بادام زمینی یافت می شود که در پیشگیری قند و دیابت موثر است.

این متخصص تغذیه توصیه کرد: در هفته 4 الی 5 بار 2 قاشق غذاخوری سر صاف در هر بار از کره بادام زمینی استفاده شود.

وی به نکته بسیار مهمی اشاره کرد و گفت: سازمان هایی همچون سازمان غذا و دارو، کنترل نظارت بر مواد غذایی باید نظارت کافی بر این ماده غذایی داشته باشند که آلوده به باکتری نباشد و عفونت سالموناییی به صورت اپیدمی شناخته شود.

رحمانی احتمال ایجاد آلرژی را پس از مصرف عنوان کرد و یادآور شد: افرادی که مبتلا به ویروش تبخال هستند باید از مصرف این ماده غذایی صرف نظر کنند زیرا در ایجاد و تشدید ویروس تبخال موثر است.

دکتر رحمانی گفت: کره بادام زمینی خالص دارای اثرات ذکر شده است و چنانچه با مواد دیگری ترکیب شده باشند و به اصطلاح ناخالص باشند بسیاری از خواص مفید را از دست می‌دهند./ح

برچسب ها: کره ، بادام زمینی ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار