در گفتگوی تلفنی؛

روسای مجلس ایران، عراق، لبنان و الجزایر حمله هوایی اسرائیل به سوریه را محکوم کردند

رئیس مجلس در گفتگوی تلفنی با روسای مجلس عراق و لبنان و الجزایر گفت: نباید اجازه داد رژیم اشغالگر قدس با سوءاستفاده از شرایط سوریه به اقدامات تجاوزکارانه خود علیه کشورهای منطقه ادامه دهد.

به گزارش حوزه پارلماني باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگوهای تلفنی جداگانه با "نجیفی"، "نبیه بری" و "محمد العربی ولد خلیفه"، روسای مجالس عراق، لبنان و الجزایر ضمن محکوم ساختن حمله هوایی اخیر رژیم اشغالگر قدس به سوریه، گفت: تجاوز رژیم صهیونیستی به دمشق حجم اقدامات ماجراجویانه ضد سوریه را که با همدستی چند کشور منطقه انجام می‌شود را نشان می‌دهد.
 
وی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:  نباید اجازه داد رژیم اشغالگر قدس با سوءاستفاده از شرایط جاری در سوریه به اقدامات تجاوزکارانه خود علیه کشورهای منطقه ادامه دهد.
 
رئیس مجلس با بیان اینکه مساله فلسطین هم‌چنان مساله نخست جهان اسلام است،ادامه داد: علی‌رغم شرایط جاری منطقه، ملت‌های مسلمان همچنان به حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین در مقابل رژیم اشغالگر قدس ادامه خواهند داد.
 
نبیه بری رئیس مجلس لبنان  در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم ساختن حمله اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه، اظهار داشت: آنچه در سوریه می‌گذرد تضعیف خط مقاومت علیه رژیم اشغالگر قدس و در راستای منافع این رژیم اشغالگر است.
 
رئیس مجلس لبنان افزود: این توطئه نه تنها علیه سوریه است بلکه علیه تمامی کشورهای اسلامی است.
 
اسامه نجیفی رئیس مجلس عراق نیز در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر حمایت دولت و ملت عراق از سوریه در مقابل تجاوز رژیم اشغالگر قدس علیه سوریه، گفت: همه ما در مقابل رژیم صهیونیستی در یک صف واحد ایستاده‌ایم.
 
محمد العربی ولد خلیفه  درگفت‌وگوی خود با دکتر علی لاریجانی با تاکید بر حمایت همه جانبه کشورش از ملت سوریه در مقابل تجاوز اخیر صهیونیست‌ها، گفت: این اولین تجاوز رژیم صهیونیستی به کشورهای همجوار مانند سوریه و لبنان نیست و باید با همبستگی، همفکری و کار مشترک جلوی این قبیل تجاوزات گرفته شود.
 
رئیس نمایندگان الجزایر تصریح کرد: باید کاری بیش از محکوم کردن کلامی در مقابل تجاوز رژیم اشغالگر قدس به سوریه انجام شود.
 
وی با دردناک خواندن شرایط کنونی سوریه بر لزوم بازگشت آرامش و ثبات به این کشور تاکید کرد و افزود: انجام اصلاحات و ایجاد دموکراسی تنها راه‌حل واقعی برای شرایط جاری در سوریه است و این اصلاحات باید با انتخابات ملت سوریه باشد و هیچ‌کس نباید نمایندگی ملت سوریه را بر عهده بگیرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار