پوشیدن کفش تخت، کمر درد بارداری را کاهش می دهد

زنان باردار تا حد امكان از كفش‌هاي پاشنه بلند و نيز كفش تخت استفاده نكنند و بهتر است كفش‌هايي با پاشنه 2 تا 3 سانت بپوشند كه نقطه ثقل بدن را به جلو منتقل كند.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب دا، دكتر مریم كاشانيان، جراح زنان و زايمان با بیان این که يكي از شكايت‌هاي شايع دوران بارداري، كمردرد است، اظهار داشت: معمولا كمردرد تحت تاثير هورمون‌هايي است كه در حاملگي ترشح و باعث اضافه شدن گودي كمر مي‌شود. بيشتر زنان در دوران بارداري، كمردرد را تجربه مي‌كنند.

وی افزود: گاهي اوقات كمردرد از سه ماهگي آغاز مي‌شود كه ممكن است با افزايش سايز كمر، درد ايجاد شود، ولي علت عمده كمردرد، ترشح هورمون‌هاي حاملگي است. چنانچه خانمي سابقه بيماري و درد در ناحيه ستون فقرات دارد، مسلما در زمان بارداري، كمردرد شديدتري خواهد داشت.

استاد دانشگاه علوم پزشكي تهران تصریح کرد: اضافه شدن وزن، بخصوص در سه ماهه آخر، بيشترين عامل كمردرد است، اما مي‌توان براحتي از بروز كمردرد پيشگيري كرد و زايمان بهتري داشت. همچنين از كمربندهاي مخصوص زمان بارداري كه گودي كمر را تصحيح مي‌كند، استفاده كنند. بهتر است از ايستادن طولاني مدت بپرهيزند و در موارد شديد كمردرد، از مسكن‌هاي ساده مثل استامينوفن استفاده كنند. /ح
برچسب ها: بارداری ، کفش ، گودی ، هورمون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار