علیشیری خبر داد:

تصویب 100 میلیون دلار طرح جدید سرمایه گذاری خارجی در کشور

9 طرح جدید سرمایه گذاری خارجی به ارزش معادل 100میلیون دلار به همراه موارد دیگر مرتبط به طرح های سرمایه گذاری خارجی، مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران، علیشیری در حاشیه  جلسه هیات سرمایه گذاری خارجی اظهار داشت: در این جلسه 9 طرح جدید سرمایه گذاری خارجی به ارزش معادل 100میلیون دلار به همراه موارد دیگر مرتبط به طرح های سرمایه گذاری خارجی، مورد تصویب قرار گرفت.

علیشیری در ادامه افزود: از جمله طرحهای مصوب در این هیات، سرمایه گذاری خارجی در طرح  تولید کنستانتره آهن و گندله یا توده آهن، طرح تولید گچ ساختمانی از نوع ترکیبی، طرح احداث  بیمارستان فوق تخصصی زنان، زایمان و ناباروری، طرح تولید نان صنعتی – نان اروپائی و نان فانتزی، طرح مونتاژ کامل موتور سیکلت و موتور سه چرخه ، طرح بسته بندی آب معدنی و تولید بطریPET ، طرح پرورش گل و گیاهان زینتی  در فضای باز  و افزایش سرمایه گذاری خارجی در طرح تولید آب  معدنی می باشد.

در این جلسه مصوبات دیگردر خصوص انتقال سود سرمایه گذار خارجی و اصلاح مجوز های سرمایه گذاری خارجی نیز  به تصویب هیات سرمایه گذاری خارجی رسید.

بر اساس این گزارش پیش بینی می شود اجرای طرحهای مذکور باعث افزایش اشتغال زایی، بهبودکیفیت محصولات داخلی، انتقال فناوری به کشور و ارتقاء صادرات  گردد.

لازم به ذکر است اعضای هیات سرمایه گذاری خارجی شامل معاون وزیر امور خارجه، معاون معاونت راهبردی رییس جمهور، معاون بانک مرکزی و روسای اتاقهای بازرگانی و تعاون عضو می باشند و حسب مورد از دستگاههای ذیربط برای نشست در هیات برای رسیدگی به طرحهای بخشی دعوت به عمل می آید./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار