قطر حامی تروریسم در شمال آفریقا

یک پژوهشگر آمریکایی بر حسب مشاهدات میدانی خود قطر را سرمایه گذار و حامی تشکیل گروه های تروریست در شمال آفریقا دانست و از سکوت ایالات متحده نیز انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الانصار نت، یک پژوهشگر آمریکا در مسائل آفریقا فاش کرد شمال این منطقه به زمینی حاصلخیز برای پرورش تروریسم تبدیل شده است. عناصر ترور از نقاط مختلف دنیا به شمال آفریقا می آیند و سرمایه گذار و حامی آنان کشور قطر است.

وی می افزاید: جالب و دردناک آن است که پشتیبانی قطر از تروریسم در شمال آفریقا با آگاهی و هماهنگی آمریکا انجام می گیرد و این کشور مدعی مبارزه با تروریسم هیچ اقدامی بر ضد آن انجام نداده و نمی دهد.

پژوهشگاه "اینترنشنال پالیسی دایجست" نیز به قلم "جان برایس" مقاله منتشر کرد با این مفاد که: در دسامبر 2012 نظامیان مالی چیک مودیف را از منصب خود عزل کردند و در ماه مارس همین سال نیز پارلمان با سرکردگی "آمادو سانوگو" رئیس جمهور را کنار زد. اتفاقات دیگری نیز تحت نظارت دولت ها غربی رخ داد که همگی نشان از هرج و مرج شمال آفریقا و کمک سران غرب به این آشفتگی دارد، و در واقع بیداری اسلامی در جهان عرب باعث شد تا آفریقا نیز بدون هیچ برنامه قبلی دستخوش تغییراتی چه بسا ناخواسته شود.

اوضاع در شمال آفریقا به حدی آشفته شد که بسیاری از مسؤولان از جمله نخست وزیر مالی و وزیر امورخارجه نیجریه اذعان کردند که برای بهبود اوضاع باید کشورهای دیگر با تشکیل گروه های مسلح به ما کمک کنند! (و همین امر نیز زمینه را برای سوء استفاده آل ثانی فراهم کرد.

برچسب ها: قطر ، حامی ، تروریسم ، آفریقا ، مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار