پیش از طلوع خورشید خواهر زمین را در کنار ستاره قلب العقرب ببینید

صبح فردا سه شنبه پنجم دیماه می توانید سیاره زهره را که خواهر زمين می نامند را در کنار ستاره قلب العقرب رصد کنید.

سارا توده زارع، کارشناس نجوم در گفتگو با خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران گفت: سیاره زهره که نام دیگر آن ناهید است از سمت خورشید، دومین سیاره منظومه شمسی ما محسوب می شود این سیاره دقیقا میان سیاره ما، زمین و سیاره عطارد قرار گرفته‌است.

وی افزود: زهره نزدیک‌ترین سیاره به زمین می‌باشد و بعد از ماه، درخشان‌ترین جرم آسمانی است به طوری که در تاریکي کامل آسمان با چشم غیر مسلح از زمین به صورتی ستاره پر نوردیده می‌شود؛ ناهید یا زهره داغترین سیاره منظومه ما میباشد که به دلیل وجود جو ضخیم و غلیظ در اطرافش رصد سطح آن بسیار دشوار است.

توده زارع اظهارداشت:ناهید قمر ندارد و از نظر اندازه، جرم، گرانش و ترکیبات ساختاری شباهت بسیاری با زمین دارد و به همین دلیل به آن لقب خواهر زمین را داده‌اند و در فاصله ۴۲ میلیون کیلومتر از زمین قرار گرفته است.

وی عنوان کرد:ستاره قلب العقرب پر نور ترین ستاره صورت فلکی عقرب است که یک ابرغول سرخ می باشد و قدری حدود 09/1 درجه دارد و با چشم غیر مسلح در آسمان قابل رویت است و دمای آن نیز به 3هزار و 500 درجه کلوین می رسد.

ابراهیمی تاکید کرد : صبح گاه روز سه شنبه قبل از طلوع خورشید سیاه ی زهره با فاصله جدایی 6/5 درجه در کنار ستاره سرخ قلب العقرب قرار می گیرد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار