بندرعباس /

راه اندازی نخستین سامانه پایش لحظه ای آبهای ساحلی کشور در بندرعباس

نخستین سامانه پایش لحظه ای آبهای ساحلی کشور دهه فجر در بندرعباس راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس این سامانه به طور دائم ورود آلاینده ها و پدیده کشند قرمز را در آبهای ساحلی بندرعباس ارزیابی می کند .

رییس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان گفت : این سامانه اطلاعات و تغییرات دریا را با ارتباط مخابراتی به این پژوهشکده ارسال می کند .

مرتضوی با اشاره به راه اندازی دو سامانه پایش لحظه ای دیگر ، سال آینده در یکی از نقاط ساحلی غرب و شرق هرمزگان افزود : برای راه اندازی این سامانه 250 میلیون ریال هزینه شده است .

او گفت : جلبکهای عامل پدیده کشند قرمز با افزایش ترکیبهای شیمیایی در دریا ، تنوع زیستی را در خلیج فارس و دریای عمان کاهش داده است .

رییس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان افزود : تکثیر صدف مروارید ساز لب سیاه ، تکثیر دو گونه ماهی صافی و هامور و ایجاد زیستگاههای مصنوعی برای زاد و ولد آبزیان در غرب هرمزگان از فعالیتهای صورت گرفته برای بازسازی ذخائر از بین رفته خلیج فارس و دریای عمان است .

مرتضوی گفت : 4 دانشجوی دکتری پژوهش محور در رشته های زیست شناسی دریا و شیلات با گرایشهای تولید و بهره برداری در دانشگاه هرمزگان پذیرفته می شود .

وی با اشاره به استقرار 194 واحد بزرگ آب شیرین کن در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس افزود : تولید آب شیرین و افزایش دوبرابری میزان شوری آبهای ساحلی این کشورها به اکوسیستم خلیج فارس و دریای عمان شوک وارد می کند ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.