حبيب اسماعیلی ضمن استقبال از اكران ديجيتال در جشنواره فيلم فجر:

اكران دیجیتال فیلم هاي فجر باعث کاهش قابل توجه هزینه تولید فیلم می شود

با توجه به قیمت بالای نگاتیو و پزتیو و کم شدن واردات آنها، اکران دیجیتالی فیلم بهترین راه حل و البته کمکیبه کم شدن هزینه تولید فیلم است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي  سي و يكمين جشنواره فيلم فجر؛ حبیب اسماعیلی، بازیگر و تهیه کننده سینما در آستانه برگزاري سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر طی گفتگویی با بيان اين مطلب و با استقبال از اکران فیلم ها به صورت دیجیتال در جشنواره فجر افزود: اکران فیلم ها به صورت دیجیتال اتفاقي است که در سینمای جهان مرسوم  و متداول شده است و خوب است که سینمای ما هم به این سمت پیش برود.
وي ادامه داد: البته، امیدوارم در کنار بهره گيري از اين فن آوري جديد دیگر مسائل هم در نظر گرفته شود؛ مثلا کیفیت سینماهای ما بالا برود، کیفیت صندلی های سینما به روز شود و درهمه زمینه ها سعی کنیم جهانی شویم و جهانی شدن بیاندیشیم.
وي اظهار داشت: با توجه به قیمت بالای نگاتیو و پزتیو و کم شدن واردات آن شاید اکران دیجیتالی فیلم بهترین راه حل باشد و البته کمکی باشد به کم شدن هزینه تولید فیلم.
 اين تهيه كننده سينما با بيان اينكه با توجه به شرایط حال حاضر که دسترسی به دی وی دی فیلم های روز جهان برای همه آسان شده، خوب است نمایش فیلم های خارجی تنها محدود به اکران در جشنواره نباشد، گفت: سعی شود که سازندگان فیلم ها نیز دعوت شوند و به ایران بیایند؛ زیرا این می تواند به رونق جشنواره کمک شایانی داشته باشد.
وی افزود: البته اکران فیلم های خارجی در کنار فیلم های ایرانی مزایای زیادی دارد و می توانیم سینمای خودمان را با سینمای آنها بسنجیم و این نگاه و ارزيابي تطبيقي خیلی خوب است.
اسماعيلي با اشاره به اهمیت بازگشت سرمایه در سینما گفت: با توجه به اینکه ما از لحاظ هزینه تولید فیلم در ایران خیلی مشکل داریم و هزینه ها روز به روز هم بیشتر می شود، دیگر اکران فیلم ها در ایران جوابگو نیست و باید به فکر بازارهای جهانی باشيم و از این حیث بازار جشنواره فجر می تواند کمک شایانی نمايد.
وي در ادامه افزود:  در حال حاضر در سینمای جهان هم تنها اکران فیلم در کشور سازنده اش جوابگو نیست و راه های زیادی برای برگشت سرمایه و سوددهی وجود دارد و قبل از تولید یک فیلم حتی برای اکرانش در دیگر کشورها برنامه ریز می کنند.
بازیگر "راننده تاکسی" با اشاره به فیلم های موفق در اکران بین الملل بیان داشت: بین فیلم های ایرانی که در سال های اخیر موفق بوده اند، می توان به جدایی نادر از سیمین ساخته اصغر فرهادی اشاره کرد. پخش کننده این فیلم خارجی بوده و به دلیل اینکه پخش کننده ای قوی از این فیلم حمایت کرد توانست اکران خوبی داشته باشد و دیده شود و جوایز فراوانی را هم نصیب خود کند. باید سعی شود که در سینما نگاه به این سمت برود.
وی با بيان اينكه پخش کننده قوی برای فیلم بسیار موثر است عنوان كرد: خیلی از فیلم های ما در آن سوی دنیا نتوانسته اند آنطور که باید موفق عمل کنند زیرا مشکل پخش کننده داشته اند.
اين تهيه كننده سينما با اشاره به اهميت كشف استعدادهاي جوان در عرصه سينما اظهار داشت: در توليلد آثار سینمايي مخاطب محوري خيلي مهم است و در کنار کمیت باید کیفیت فیلم ها نیز در نظر گرفته شود به صورتی که سینما مخاطب خود را از دست ندهد.
وي اضافه كرد: کشف استعدادهای جوان و اینکه تعداد بیشتری فیلمساز وارد این عرصه شوند اتفاق خوبی است اما نباید به شکلی باشد که به کیفیت فیلم ها لطمه وارد کند و در واقع، فیلم ها باید به شکلی ساخته شوند که بحث مخاطب را جدی ترین دلیل ساخت خود بدانند.
تهیه کننده "آبنبات قرمز" در خصوص تعداد مناسب فیلم ساخته شده در سال بیان داشت: با توجه به تعداد سالن سینما و بودجه اندکی که برای سینما موجود است به نظرم در حال حاظر 30 تا 50 فیلم ساخته شود کافیست زیرا بیش از این باشد امکان اکران نخواهند داشت.
حبيب اسماعيلي ضمن استقبال از  اکران فیلم های جشنواره فجر در شهرستان ها معتقد است اين اقدام، بسیار کار خوبی طی سال های گذشته بوده، هر چند که چند جشنواره دیگر از جمله کودک در اصفهان و مقاومت در کرمان برگزار شدند اما به نظرم باز هم شهرستان ها ظرفیت نمایش فیلم های جشنواره فجر را دارند./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار