حق بيمه ها تدريجي تغيير مي کند / خدمات بیمه‌ای جایگزین یارانه نقدی می‌شود

تحريم ها سبب شد که در سطوح استراتژيک کشور نقش صنعت بيمه پررنگ تر شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سيد شمس الدين حسيني وزير اقتصاد و امور دارايي در همايش روز بيمه و توسعه به مناسبت سالگرد تأسيس بيمه مرکزي تصريح کرد: در هفت ماهه گذشته حق بيمه هاي توليدي در کشور رشد 76 درصدي داشته است که البته دلايل رشد کاملا متفاوت است از يک طرف بيمه نامه ها رشد داشته و در برخي حوزه ها حق بيمه ها افزايش يافته است.

به گفته وي برخي از شرکت ها که در گذشته علاقه چنداني به واگذاري حق بيمه خود به شرکت هاي داخلي نداشتند به علت تحريم ها رو به سوي شرکت هاي بيمه گر داخلي آوردند.

حسيني تصريح کرد: ما در حال تغيير تدريجي در حق بيمه ها هستيم به غير از حق بيمه شخص ثالث ساير بخش هاي بيمه رشد قابل توجهي داشته است.

وزير  اقتصاد با بيان اينکه در حال حاضر 25 شرکت بيمه اي در کشور در حال فعاليت هستند گفت: از مجموع اين تعداد شرکت ها 23 شرکت بيمه اي و 2 شرکت اتکايي هستند و 66 درصد کل حق بيمه هاي توليدي در 7 ماهه سالجاري متعلق به شرکت هاي دولتي بيمه هستند که 44 درصد آن سهم حق بيمه ايران، 22 درصد سهم بيمه آسيا، دانا و البرز و 34 درصد مربوط به 19 شرکت باقيمانده است و بيمه هاي خصوصي در اقتصاد ايران بعد از اجراي اصل 44 قانون اساسي توانسته است سهم بيشتري را در اقتصاد کشور به خود اختصاص دهد.

* ارتقاي جايگاه بيمه در کشور

حسيني در ادامه در خصوص افزايش جايگاه بيمه تصريح کرد: بايد تلاش کنيم از ظرفيت هاي اقتصادي موجود در راستاي توسعه صنعت بيمه استفاده کنيم.

به گفته وزير اقتصاد در حوزه تجارت سرمايه گذاري و امور زيربنايي ظرفيت هاي فراواني براي گسترش پوشش بيمه اي وجود دارد.

همچنين در حوزه بيمه هاي خاص همانند حمل و نقل و کشتيراني جاي کار زيادي براي حضور شرکت هاي بيمه اي وجود دارد.

وي عنوان کرد: ما هنوز در حوزه هاي بلاياي طبيعي مانند سيل و زلزله و ساير حوادث غيرمترقبه آسيب پذير هستيم.

وي در خصوص حضور شرکت هاي بيمه در بخش هاي تجارت و سرمايه گذاري تصريح کرد: بايد نقش بيمه ها در اين  حوزه ها به طور چشمگيري افزايش يابد.

وي در پايان تصريح کرد: صنعت بيمه در کشور جزو صنايع کهن و پايدار است، ساختار اقتصاد دولتي و وجود دولت به عنوان مالک فعاليت هاي اقتصادي مانع نقش پررنگ صنعت بيمه در کشور شده است که بايد به آن توجه ويژه شود.

صنعت بيمه توانايي ويژه اي براي حضور در همه حوزه هاي اقتصادي دارد که مي تواند با حضور در اين حوزه ها بسياري از هزينه ها را کاهش دهد.

خدمات بیمه‌ای جایگزین یارانه نقدی می‌شود

همچنين سخنگوی کمیسیون ویژه نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی نير گفت: برخی از نمایندگان طرح افزایش حمایت‌های بیمه ای به جای پرداخت یارانه های نقدی به مردم به صورت اختیاری را تهیه کرده‌اند که قرار است در جلسات این کمیسیون مطرح شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار