فوتوشاپ «سندی» کار دست آمریکایی ها داد +عکس

خبرسازي دروغ رسانه هاي اينترنتي آمريكا با کمک ابزارهای دیجیتالی و گرافیکی درباره طوفان سندي برايشان دردسرساز شده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، به هنگام وقوع طوفان سهمگين سندي در ايالتهاي نيوجرسي و نيويورك آمريكا، شماري از پايگاههاي اينترنتي اجتماعي به انتشار مطالبي درباره خسارتها و آثار اين طوفان روي آوردند كه با واقعيت انطباق نداشت.

به عنوان مثال در توئيتر مطالبي با اين عنوان منتشر شد كه اين طوفان و سيل همراه آن، سبب شده است بازار بورس نيويورك زير آب برود بطوريكه ارتفاع سيل در اين مكان به حدود يك متر مي رسد.

باتوجه به اهميت بازار بورس نيويورك كه قطب اقتصادي و مالي آمريكا به شمار مي رود، اين خبر به صورت گسترده در رسانه هاي مختلف منتشر شد. حتي رسانه هاي اصلي و مطرح آمريكا نيز اين خبر را با همين منبع منتشر كردند.

از سوی دیگر، تصاوير ساختگي مربوط به طوفان سندي نيز در اين روزها بسيار منتشر شد. دريكي از اين تصاوير، مجسمه معروف آزادي در حالي ديده مي شود كه سيلاب آن را فراگرفته است. اين تصوير از فيلم "يك روز پس از فردا" اتخاذ شده بود.



در تصوير ساختگي ديگر، يك كوسه در حال شنا در سيلابهاي خيابانهاي نيويورك به چشم مي خورد. در عكس ديگري هم مجسمه آزادي نيويورك با زمينه طوفان سهمگين سياهي ديده مي شود كه درواقع حاصل تركيب دو عكس است.

باآنكه اين تصاوير ساختگي و جعلي بود بسياري از افرادي كه آن را مي ديدند آن را واقعي تصور كردند. مسئولان برخي از پايگاههاي اجتماعي اينترنتي ازقبيل توmيتر وقتي به اين تصاوير جعلي درباره آثار طوفان سندي پي بردند به سرعت اين تصاوير را حذف كردند اما ديگر دير شده بود.

دستگاههاي دولتي آمريكا از پايگاه اينترنتي توئيتر براي اطلاع رساني به مردم استفاده مي كردند اما همين بستر اطلاعاتي سبب انتشار خبرهاي دروغ و نادرست شد كه مشكلات زيادي بوجود آورد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۱ آبان ۱۳۹۱
چه عکاس نترسی بوده !
خوبه غرق نشده
آخرین اخبار