زاهدان/

صادرات كالا از پایانه بین المللی میلك 61 درصد افزایش یافت

مدیر كل حمل و نقل و پایانه های سیستان و بلوچستان گفت: در شش ماه نخست امسال 306 میلیون و 560 تن كالا از مرز بین المللی میلك به افغانستان صادر شد كه این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 61 درصد افزایش داشت.

  • به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، علیرضا مجرد افزود: كالاهای صادر شده از مرز بین المللی میلك توسط 12 هزار و 892 دستگاه كامیون به افغانستان اتقال یافته است.
    وی بیان كرد: در این مدت 283 هزار و 699 تن كالا توسط 14 هزار و 677 دستگاه كامیون به كشور افغانستان ترانزیت شده كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 29 درصد افزایش داشته است.
    وی اظهار داشت: متوسط خروجی كامیون در شش ماه نخست امسال 149 دستگاه كامیون در روز بوده كه امید است با برنامه ریزی مناسب و تعامل دستگاههای اجرایی مستقر در مرز میلك این آمار به 600 دستگاه كامیون در روز افزایش یابد.
    مدیر كل حمل و نقل و پایانه های سیستان و بلوچستان با اشاره به توسعه تجهیزات پایانه مرزی میلك گفت: استقرار دستگاه ، بكارگیری پرسنل برابر چارت سازمانی و احداث پل دوم كه بزودی انجام می گیرد می تواند در آسان سازی روند ترانزیت و صادرات كالا در این مرز بین المللی موثر باشد.
    مجرد ادامه داد: از آنجایی كه مرز میلك كوتاهترین فاصله را با نقاط مختلف افغانستان دارد با استقبال زیاد تجار روبرو شده است و كشور افغانستان به این مرز به عنوان یك نقطه حیاتی توجه ویژه ای دارد./س
برچسب ها: صادرات ، از ، پایانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.