بکش؛ اما خوشگلم کن

هر روز به طور میانگین، دو زن در ایران زیر تیغ جراحی های زیبایی جان خود را از دست می دهند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، زیبایی گرایشی کاملا طبیعی و مشترک بین تمامی انسان ها است اما امروزه گرایش به زیبایی به مرحله ظاهر پرستی و خودنمایی رسیده است. جوانان و نوجوانان و حتی میانسالان به سبب گرایش ها و اقتضای سنی خود و با صرف هزینه های گزاف و قبول عواقب جسمی، روانی و حتی جانی درصدد کسب سهم بیشتر از زیبایی و به دنبال "زیباتر شدن" هستند.


نتایج یکی از آخرین نظرسنجی های انجام شده در کشور نشان می دهد که 90درصد زنان و 30درصد مردان قسمتی از جوارح خود را نمی پسندند و خواهان تغییر یا اصلاح آن هستند.


کشور ما سومین مصرف کننده لوازم آرایش در خاورمیانه است و بخش عمده ای از این محصولات تقلبی و غیراستاندارد است به طور کلی در سال 182 میلیارد تومان در کشور برای رفع چین و چروک هزینه می شود. در ایران سالانه حدود یک میلیارد دلار لوازم آرایشی و بهداشتی مصرف می شود.


حدود 50 درصد شکایات پزشکی کشور مربوط به زیبایی است که شامل جراحی پلاستیک، ترمیمی، افزایش قد، لاغری و چاقی، گونه گذاری و جراحی بینی است.


هر روز به طور میانگین، دو زن در ایران زیر تیغ جراحی های زیبایی جان خود را از دست می دهند.


مشکلات تنفسی، خواب آلودگی، خواب منقطع،خستگی و خشکی دهان به هنگام بیدار شدن از جمله عوارض یک اشتباه کوچک در عمل جراحی بینی است.



از آنجایی که کشور ما در استفاده از لوازم آرایش یکی از رکوردداران جهان است و خانواده های ایرانی نیز به هنگام خرید، کمتر به مواد سازنده و یا نام و کیفیت لوازم آرایشی و یا حتی تاریخ انقضا دقت می کنند، بدلیل سرطان زا بودن انواع نامرغوب و تقلبی این محصولات، باید منتظر موجی از مبتلایان به سرطان در کشور باشیم!


در عرصه آرایش و مد گرایش به زیبایی به صورت روزافزون دیده می شود و صنعت پرسودی تحت عنوان صنعت زیبایی هدایت این گرایش را در دست دارد. نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد، محدود نبودن صنعت زیبایی به زنان است. اگرچه در ابتدا صاحبان این صنعت روی جلب زنان متمرکز شده بودند، اما آنها برای تداوم حیات خود نمی توانستند از مردان به عنوان نیمی از جامعه غفلت کنند. به همین خاطر امروزه دیگر مشتریان این بازار محدودیت جنسی و سنی ندارند و صاحبان صنایع برای پوشش همه اقشار تلاش می کنند. همچنین مدل ها دیگر تنها غربی نیستند. اکنون پوست برنزه، موهای تیره با بافت آفریقایی، خالکوبی های هندی و زیورآلات سرخپوستی نیز مشتریان خاص خود را دارند. با وجود آنکه هنوز برتری با مدل های غربی است، اما صاحبان صنایع زیبایی دریافته اند که برای تضمین رونق تجارت خوذ نیازمند ارائه ی مدل های متنوع هستند و تبلیغات روی این مدل ها چنان قدرتمندانه پیش می روند که روز به روز به مشتریان آرایشگاه ها، فروشگاه ها و مراکز جراحی افزوده می شود.


جراحی زیبایی بینی یکی از اعمال جراحی است که مانند انواع دیگر جراحی، بدون عارضه نیست. نه می توان گفت عوارض ناشی از این جراحی ها به طور صرف مربوط به جراح است و نه هیچ عامل دیگری را می توان بطور کامل مقصر قلمداد کرد. آمار نشان می دهد که متوسط سن متقاضیان جراحی بینی در کشور رو به افزایش است. به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، عضو کمیته علمی و اجرایی دومین سمپوزیوم تازه های رینوپلاستی اعلام کرده است. آمار متقاضیان عمل رینو پلاستی(جراحی زیبایی بینی) طی سال های اخیر در میان افراد میانسال رو به افزایش بوده در حالیکه این جراحی در این سنین مضر است. به دلیل آنکه پوست و نسوج آن پس از 40 سالگی از قابلیت لازم برای اعمال جراحی زیبایی برخوردار نیستند. بسیاری از خانم های ایرانی در شهرهای بزرگ ایران در هر فرصتی به یکدیگر توصیه می کنند که برای رفع چروک بوتاکس تزریق کنند. بوتاکس از سم بوتولینوم حاصل می شود که باکتری های فاسدکننده غذا تولید کرده اند.


یکی از روش های ترمیم پوست که در حال رواج است، تزریق ژل برای از بین بردن چین و چروک و ترمیم بخش هایی از صورت است که به دلیل دخالت افراد سودجو و غیر متخصص در سال های اخیر تبدیل به یکی از جراحی های پر خطر شده است، تاجایی که دکتر کلانتر هرمزی، رئیس انجمن جراحان پلاستیک ایران، می گوید: هیچ یک از ژل های تزریقی در کشور استاندارد نبوده و استفاده از آنها منجر به عوارض فراوانی در سر و صورت می شود. وی با اشاره به این که این ژل ها با نام (ژل پاژ) برای از بین بردن چین و چروک، حجم دادن و شکل دادن سر و صورت و برخی اندام های بدن استفاده می شود، می گوید: صدمات ناشی از استفاده از این ژل ها به صورت آبسه، تورم، عفونت، قرمزی، ناصافی صورت و آویزان شدن(ریختگی) صورت و عوارض متعدد دیگر بروز می کند.


اگر رقم 182 میلیارد تومانی که در هر سال در کشور صرف برطرف شدن چین و چروک خانم ها و آقایانی بدانیم که با پیری مقابله می کنند، باید گفت که به طور تقریبی در هر سال در کشور هزینه ای معادل قیمت فروش 2 میلیون بشکه نفت به از بین بردن چین و چروک صورت هایی اختصاص می یابد که به هر حال روزی پیر خواهند شد.


بر اساس بررسی میزان شکایات در دادسرای جرایم پزشکی، حدود 50 درصد شکایات پزشکی کشور مربوط به زیبایی است که شامل جراحی پلاستیک، ترمیمی، افزایش قد، لاغری و چاقی، گونه گذاری و جراحی بینی است و 30 درصد هم مربوط به جراحی های دیگر است که حدود 40 درصد موارد رای به نفع شکات صادر می شود. افرایش جراحی های پلاستیک در جامعه و نبودن نظارت بر دریافت وجوه هنگفت و عدم وجود بیمه بر سیستم جراحی زیبایی که خارج از نظارت است و بیماران هم مبالغ بالایی برای آن پرداخت می کنند موجب افزایش آمار جرایم پزشکی در جامعه امروزی می شود. دکتر زمانی متخصص زیبایی و جراحی پلاستیک می گوید: عمل بینی یکی از مشکل ترین و حساس ترین اعمال جراحی بدن است و با توجه به دستکاری و تغییرات اساسی که
در بافت های مختلف آن به وجود می آید، عمل بسیار خطرناکی است. به عقیده من حدود 90درصد از بیمارانی که بینی شان را عمل می کنند دچار مشکل تنفسی می شوند.


عبدالجلیل کلانتر هرمزی می گوید: در حال حاضر 140 پزشک در سازمان نظام پزشکی به نام جراح پلاستیک قانونی در کشور شناخته شده هستند اما حداقل بیش از سه هزار و 500 نفر بدون داشتن تخصص و تنها به واسطه تجربیات مختصر پزشکی مبادرت به جراحی پلاستیک می کنند.


طبق آمارهای اعلام شده هر هفته یک نفر در کشور بر اثر انجام عمل لیپوساکشن جان خود را از دست می دهند.


برچسب ها: جراحی ، پلاستیک ، زیبایی ، آرایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار