نمایندگی ایران در سازمان ملل:

رژیم صهیونیستی با 200 کلاهک هسته‌ای، تنها منبع ناامنی در خاورمیانه است

نمایندگی کشورمان سکوت مرگبار کشورهای غربی منتقد برنامه هسته‌ای ایران در خصوص تسلیحات هسته‌ای و کشتار جمعی رژیم صهیونیستی را نشانه تزویر و دورویی آنها دانست و گفت: تنها منبع ناامنی و بی‌ثباتی در خاورمیانه و فراتر از آن، رژیم صهیونیستی است که با دارا بودن بیش از 200 کلاهک هسته‌ای، عضو پیمان منع گسترش نیز نیست.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک، به اظهارات جان بیرد وزیر امور خارجه کانادا در مجمع عمومی سازمان ملل که اتهامات بی اساسی را به کشورمان نسبت داد و برنامه هسته‌ای ایران را منبع تهدید و بی ثباتی خوانده بود، پاسخ داد.
 
در بیانیه نمایندگی کشورمان که در صحن مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرائت شد، ضمن رد ادعاهای وزیر امور خارجه کانادا و برخی کشورهای غربی، از رویکرد متناقض و برخورد دوگانه دولت‌های غربی انتقاد شده است.
 
نمایندگی کشورمان در سازمان ملل تأکید کرده که جمهوری اسلامی ایران مانند سایر اعضای پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای دارای حق مسلم برای توسعه، تحقیقات، تولید و استفاده از انرژی هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز است.
 
همچنین تصریح شده که ایران هم مصمم به استیفای این حقوق مسلم خود می‌باشد و هم متعهد به تمامی تعهدات خویش در چارچوب پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای پایبند است.
 
نمایندگی کشورمان اضافه کرده که فعالیت‌های هسته‌ای ایران همواره و صرفا در جهت اهداف صلح‌آمیز بوده و عدم انحراف مواد هسته‌ای اعلام شده در ایران به طور مکرر از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد تأیید قرار گرفته است.
 
همچنین اعلام شده که جمهوری اسلامی ایران طبق موافقتنامه‌های پادمانی خود با آژانس به طور کامل با این نهاد همکاری کرده و تمامی فعالیت‌های سایت‌های هسته‌ای ایران به صورت 24 ساعته تحت نظارت دوربین‌های آژانس و بازدیدهای مستمر بازرسان مقیم آن در ایران قرار دارد.
 
نمایندگی ایران در سازمان ملل تصریح کرده است: این موارد ثابت می‌کند که ادعاهای مطرح شده همگی بی اساس و دارای انگیزه‌های سیاسی بوده و از سوی آن دسته از کشورهای غربی صورت می‌گیرد که یا خود دارای تسلیحات هسته‌ای هستند و یا تحت چتر هسته‌ای کشورهای هسته‌ای قرار دارند. بر این اساس بهتر است آنها به جای تشکیک در مورد ماهیت برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، به تعهدات خود تحت پیمان منع گسترش عمل کرده و به ویژه نوسازی زرادخانه هسته‌ای خود را متوقف و کلیه سلاح‌های هسته‌ای خویش را منهدم کنند.
 
همچنین نمایندگی کشورمان سکوت مرگبار کشورهای غربی منتقد برنامه هسته‌ای ایران را در خصوص تسلیحات هسته‌ای و کشتار جمعی رژیم صهیونیستی نشانه تزویر و دورویی آنها دانسته و افزود: تنها منبع ناامنی و بی ثباتی در خاورمیانه و فراتر از آن رژیم صهیونیستی است که با دارا بودن بیش از 200 کلاهک هسته‌ای، عضو پیمان منع گسترش نیز نیست.
 
نمایندگی ایران همچنین اعلام داشته رژیم صهیونیستی در حالی که با گستاخی سعی می‌کند برای فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای دیگران خط قرمز ترسیم کند، خود با ارتکاب انواع جنایات، از جنایت جنگی گرفته تا جنایت تجاوز و نسل کشی از تمامی خطوط قرمز عبور کرده است. این رژیم باید بدون شرط و درنگ به همه معاهدات مربوط به سلاح‌های کشتار جمعی، به ویژه پیمان منع گسترش هسته‌ای ملحق شده و کلیه تأسیسات هسته‌ای خود را تحت پادمان‌های جامع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دهد.
 
نمایندگی ایران در سازمان ملل در پایان تأکید کرده است: جمهوری اسلامی ایران در عین حال که آماده مشارکت در یک مذاکرات جدی و سازنده با طرف‌های مقابل بر پایه عدالت و احترام متقابل و بدون هرگونه پیش شرطی است، هرگز بر سر حقوق مسلم خود مبنی بر استفاده صلح‌آمیز از دانش و فناوری هسته‌ای از جمله حق ذاتی خود برای توسعه چرخه کامل ملی سوخت هسته‌ای مصالحه نخواهد کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار