احمد آقالو صدا پیشه ای ماندگار در تئاتر و تلویزیون

زنده یاد احمد آقالو از هنرمندان پیشکسوت فعال در حوزه دوبلاژ، تئاتر، سینما و تلویزیون بود که آثار ماندگاری را در این عرصه ها از خود به جای گذاشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، زنده یاد احمد آقالو هنرمند پیشکسوت با حضور فعال و پر رنگ اش در عرصه های مختلف سینما، تئاتر، تلویزیون و دوبلاژ، توانست لحظات ماندگاری را در عرصه فرهنگ و هنر به یادگار بگذارد.

زنده یاد آقالو متولد 1328 شهر قزوین دانش آموخته تئاتر از دانشگاه هنرهای زیبایی دانشگاه تهران بود.


این هنرمند اولین بار در سال 62، با فیلم "دادشاه" پا به عرصه سینما گذاشت و آخرین پروژه سینمایی که در آن ایفای نقش کرد فیلم پاداش در سال 87 بود.
حضور این هنرمند در مجموعه تلویزیونی به یادماندنی "سلطان و شبان" در نقش کاتب فراموش نشدنی است.

او در طول عمر هنری اش با صدا پیشگی در حوزه دوبلاژ نیز آثار ماندگاری را به جای گذاشت و هنوز صدایش در گوش اهالی هنر طنین می اندازد.

از‌ آثار تلویزیونی و سینمایی که وی در آن ها ایفای نقش کرد می توان "زنجیرهای ابریشمی" در سال 64، "تمام وسوسه های زمین" در سال 68، "یک مشت پر عقاب"، "پاتال و آرزوهای كوچك"در سال 68، "کودکانی از آب و گل" در سال 72، "عبور از تله" در سال 72، "مهره" در سال 77، "دارا و ندار" در سال 78، "گاهی به آسمان نگاه کن" در سال 81، "یه تکه نان" در سال 83 و "شهریار" در سال 85 را نام برد فعالیت های آقالو در حوزه تئاتر و تله تئاتر نیز بسیار پر رنگ و درخشان است.

او با هنرمندان بزرگی در تئاتر همچون زنده یاد حمید سمندریان، هما روستا، محمد رحمانیان و علی رفیعی همکاری کرد.
از جمله آثاری که او با محمد رحمانیان همکاری داشت می توان به " جلس نامه" ، "مصاحبه "، شهادت خوانی قدمشاه مطرب پل خروس و غروب روز های پاییز اشاره کرد.


همچنین 2 تله تئاتر همه پسران من و کشتی اسپراترا نیز به کاردانی محمد رحمانیان از آثاری بود که آقالو در آن ها ایفای نقش کرد.

جدا از همکاری با محمد رحمانیان وی در نمایشهای آنتیگونه در نیویورک به کارگردانی هما روستا همشهری پرسه به کارگردانی مهدی هاشمی ازدواج آقای می سی سی پی به کارگردانی حمید سمندریان یادگار سال های شن به کارگردانی علی رفیعی حضور پیدا کرد.

همچنین نمایش آئورا به کارگردانی آتیلا پسیانی و مکبث به کارگردانی مجید جعفری از آثاری بود که وی در آنها ایفای نقش کرد.


تله تئاتر بازرس وارد می شود به کارگردانی رضا بابک از دیگر آثار تلویزیونی آقالو به شمار می رود.

این هنرمند پیشکسوت و پرکار در آذر ماه 87 به دلیل ابتلا به بیماری سرطان در گذشت./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار