دبیر بورد تخصص زنان و زایمان خبر داد:

تدوین راهنماهای بالینی زنان و زایمان در قالب کتاب «دوستدار مادر»

دبیر بورد تخصص زنان و زایمان از اجرای برنامه استاد معین برای سلامت مادران در تمام دانشگاه ها خبر داد.

دکتر آل یاسین، دبیر بورد تخصص زنان و زایمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: طبق این طرح استادانی از دانشگاه های علوم پزشکی به عنوان استاد معین انتخاب می شوند و تمام همکاران ما در سراسر ایران در مورد بیمارانی که احتیاج به مشاوره اورژانس دارند با این استادان صحبت می کنند و اگر مریض نیاز به پذیرش داشته باشد توسط استاد معین پذیرش شود در اسرع وقت مدیریت صحیح برای او انجام می شود.

وی افزود: در جلسه ای با خانم وزیر در مورد این برنامه و بازآموزی هایی که قرار است به صورت الکترونیک اجرا شود صحبت شد.

وی گفت: کارگاه یک روزه برای متخصصان زنانی که برای ضریب کا می روند برگزار می کنیم تا موارد شایع مرگ و میر مادران بررسی شود.

دکتر آل یاسین افزود: همچنین قرار شد بازدیدهای این گروه از پزشکان با حضور دکتر وحید وزیر محترم انجام شده و محدودیت بودجه نیز از گروه زنان برداشته شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه ای خاص برای شهرستان های زابل و زاهدان اظهار داشت: برنامه مخصوص برای این دو شهر گذاشته می شود و تسهیلات زایمانی در این دو شهر برقرار خواهد شد.

وی با اشاره به تدوین گایدلاین های این گروه پزشکی گفت: کتاب دوستدار مادر توسط پزشکان این رشته نوشته می شود و تصمیم بر این شد اگر پزشکی طبق این گایدلاین ها انجام وظیفه کرد محکومیتی در آینده نداشته باشد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار