معاون رئيس‌جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي خبر داد:

لغو رواديد با 60 کشور دنيا را در کارگروه گردشگري دولت پي گيري مي كنيم

معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از پي‌‌گيري نهايي موضوع لغو رواديد با 60 کشور دنيا در کارگروه گردشگري دولت در دو هفته آينده خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور فرهنگي سازمان ميرث فرهنگي،صنايع دستي وگردشگري، سيد حسن موسوي در همايش ملي گردشگري،‌توسعه پايدار، عدم اتکا به درآمدهاي نفت با اشاره به برگزاري کارگروه گردشگري دولت در دو هفته آينده گفت: موضوع لغو رواديد با 60 کشور دنيا را در اين کارگروه پي‌گيري خواهيم کرد.
وي با اشاره به نتايج و دستاوردهاي مثبت جايگزيني گردشگري به جاي نفت گفت: اين موضوع يکي از دغدغه‌هاي مقام معظم رهبري است که اميدوارم با تحقق آن دغدغه‌هاي مقام معظم رهبري کاهش يابد.
اين مقام مسوول با اشاره به اين که از حدود صد سال پيش اقتصاددانان و برنامه‌ريزان به دنبال کاهش اتکا به درآمدهاي نفتي بودند خاطرنشان کرد: متاسفانه در طي سال‌هاي قبل از انقلاب استعمارگران که از درآمدهاي نفتي ايران به نفع خودشان سوء استفاده مي‌کردند اين اجازه را ندادند.
موسوي يادآور شد: با پيروزي انقلاب اسلامي موضوع کاهش اتکا به درآمدهاي نفتي بار ديگر مطرح شد که البته موضوعاتي مانند جنگ مانع از تحقق اين مساله مهم شد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اضافه کرد: با پايان يافتن جنگ تحميلي بار ديگر موضوع کاهش اتکا به درآمدهاي نفتي دنبال شد که هر چه جلوتر آمديم اهميت اين موضوع بيشتر و تکيه به درآمدهاي نفتي کمتر و کمتر شد.
معاون رئيس‌جمهور خاطرنشان کرد: به نظر مي‌رسد اکنون و در اين برهه زماني بهترين زمان براي قطع کامل وابستگي به درآمدهاي نفتي است و با جايگزيني صنعت گردشگري به جاي نفت بايد اتکا به درآمدهاي نفتي صد در صد کاهش يابد.
وي با اشاره به برنامه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري براي جذب ميليون‌ها گردشگر خارجي به کشور افزود: بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته بايد تا پايان سال جاري به رشد 150 درصدي در جذب گردشگر خارجي و رشد 300 درصدي در صادرات صنايع دستي دست يابيم.
وي با بيان اين که گردشگري در چند سال آينده به عنوان اولين و کليدي‌ترين صنعت در دنيا مطرح خواهد شد اضافه کرد: در حال حاضر 204 ميليون شغل در دنيا مرتبط با گردشگري است که اگر موفق به جذب هفت و نيم ميليون گردشگر خارجي به کشور شويم شاهد يک انقلاب در حوزه گردشگري خواهيم بود.
 
وي با بيان اين که بر اساس اسناد پيوستي سند چشم‌انداز بيست ساله نظام بايد تا سال 1404 خورشيدي موفق به جذب بيست ميليون گردشگر خارجي شويم افزود: مطمئن هستم که با برنامه‌ريزي مناسب موفق خواهيم شد بيست ميليون گردشگر را حداکثر تا 5 سال آينده وارد کشور کنيم.
وي با بيان اين که موضوع لغو رواديد با 60 کشور دنيا به عنوان يکي از مهمترين اولويت‌هاي سازمان ميراث فرهنگي دنبال مي‌شود ادامه داد: خوشبختانه وزارت امور خارجه از اين موضوع استقبال کرده و اميدواريم لغو رواديد با 60 کشور دنيا هر چه زودتر محقق شد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در ادامه با اشاره به اين که 17 درصد صادرات نفت ايران به اروپا است افزود: اگر موفق به جذب هفت و نيم ميليون گردشگر خارجي به کشور شويم درآمد حاصله از ورود اين رقم گردشگر بيش از صادرات نفت به اروپا خواهد بود.
وي خاطرنشان کرد: گردشگري يکي از مولفه‌هاي مهم در امنيت ملي نيز تلقي مي‌شود چرا که گردشگران خارجي در مدت حضور خود در ايران متوجه وجود امنيت کامل در کشور خواهند شد و پوچ‌ بودن تبليغات رسانه‌هاي غربي عليه امنيت ايران ثابت خواهد شد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با بيان اين که ايران جزو 5 کشور برتر تاريخي و طبيعي در دنيا است خاطرنشان کرد: ايران ظرفيت جذب ميليون‌ها گردشگر خارجي به کشور را دارد اما برخي از صاحبان قدرت و ثروت در دنيا هستند که پيشرفت و توسعه ايران برايشان خوشايند نيست.
وي در ادامه صحبت‌هاي خود با تشکر از برگزاري اين همايش افزود: اميدوارم دومين همايش گردشگري و عدم اتکا به درآمدهاي نفت با حضور رئيس‌جمهور و تعدادي از وزراي دولت برگزار شود.
وي با اشاره به علاقه‌مندي رئيس‌جمهور به موضوع گردشگري خاطرنشان کرد: خروجي و نتايج اين همايش براي رئيس‌جمهور مهم است و ايشان دوست داشت که در اين مراسم حضور پيدا کند.
معاون رئيس‌جمهور با اشاره به تلاش‌هاي صورت گرفته براي جذب ميليون‌ها گردشگر خارجي به کشور از سوي سازمان متبوع خود اضافه کرد: مطمئن هستم که ظرف چند سال آينده بسياري از آرزوهاي فعالان در حوزه گردشگري محقق خواهد شد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري همچنين به نقش رسانه‌ها در جذب گردشگران خارجي به کشور اشاره کرد و افزود: رسانه‌ ملي و ديگر رسانه‌ها نقش مهمي در اطلاع‌رساني، آگاهي‌بخشي و جذب گردشگران خارجي دارند به گونه‌اي که مسووليت رسانه‌ها در اين حوزه از مديران سازمان ميراث فرهنگي نيز بيشتر است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خاطرنشان کرد: امروزه موضوعي به نام اقتصاد مقاومتي در کشور مطرح است و من فکر مي‌کنم بهترين راه تحقق اقتصاد مقاومتي توسعه گردشگري است.
 
همايش ملي گردشگري، توسعه پايدار، عدم اتکا به درآمدهاي نفت روز گذشته به همت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در مرکز همايش‌هاي سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران با حضور صاحبنظران، انديشمندان و فعالان حوزه گردشگري برگزار شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار