به همت باشگاه موسيقي تهران؛

كارگاه «بررسي شيوه سه تار نوازي استاد ابوالحسن صبا» برگزار مي شود

در شانزدهمين نشست باشگاه موسیقی تهران، كارگاه «بررسي شيوه سه تار نوازي استاد ابوالحسن صبا» با اجراي «رامين جزايري» پنجشنبه 20مهر ساعت 18 در فرهنگسراي ارسباران برگزار ميشود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 3 و فرهنگسرای ارسباران، رامين جزايري هنرآموخته نزد بسياري از استادان معاصر است و بهصورت متمركز بر روي شيوه سه تارنوازي استاد صبا تحقيق كرده است، حاصل اين تحقيقات برگزاري چندين سخنراني،كارگاه آموزشي، انتشار چند مقاله و اجراي آلبوم «حديث صبا» با عنوان باز آفريني شيوه سه تار نوازي استاد صبا است، وي در اين كارگاه سعي دارد تا يافته هاي خود را با ديگر نوازندگان سه تار در ميان بگذارد.

استاد ابوالحسن صبا موسيقيدان، آهنگساز و نوازنده برجسته موسيقي ايران، يكي از شاخصترين نوازندگان سه تار در جمع استادان نوازنده اين ساز است، وي در كودكي برخلاف بسياري از نوازندگان هم عصر خود، سه تار را به عنوان ساز اول خويش انتخاب كرد و تا سن 22 سالگي موفق به فراگيري اين ساز نزد جناب ميرزا عبدالله و درويش خان شد و اين باعث شد تا استاد صبا به عنوان تنها راوي شيوه اصيل و قديم نوازندگي سه تار به شمار رود.

باشگاه موسيقي تهران عنوان برنامه اي است كه تاكنون نشست هاي تخصصي موسيقي، برزگداشت هنرمندان برجسته كشور در عرصه موسيقي، رونمايي و نقد آلبوم هاي موسيقي و ...  را در فرهنگسراي ارسباران برگزار كرده است.

علاقمندان جهت ثبت نام و حضور در اين كارگاه می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان جلفا مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره هاي 20-22872818 تماس بگیرند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار