فیلم مستند «جنایت در سکوت» دو جایزه اصلی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فيلم مقاومت را از آن خود کرد

منصور جهاني ـ فیلم مستند «جنایت در سکوت» به کارگردانی «بهروز نورانی‌‌پور» دو جایزه اصلی بهترین فیلم مستند و بهترین فیلم بخش بین‌الملل دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت را به دست آورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي فیلم مستند «جنایت در سکوت»، مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، شب گذشته با حضور جمعی از مسئولان کشور، مسئولان سینمای ایران، اعضای هیئت داوران بخش‌های مختلف جشنواره، بزرگان سینمای ایران، هنرمندان خاضر در جشنواره و جمع کثیری از مردم کرمان در فضای روباز گلزار شهدای گمنام شهر کرمان برگزار شد و «جنایت در سکوت» اثر تحسین شده «بهروز نورانی‌پور» با درخششی مجدد در این جشنواره، توانست دیپلم افتخار بهترین فیلم مستند بین‌الملل دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت را از آن خود کند.
مستند «جنایت در سکوت» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی فیلمساز جوان کردستانی «بهروز نورانی‌پور» و با موضوع بمباران شیمیایی رژیم بعث در شهر مرزی سردشت، ساعت 5 بعدازظهر روز پنجشنبه 6 مهرماه جاری در سالن سینما شهر تماشای کرمان در دوازدهمین دوره جشنواره فیلم مقاومت به نمایش درآمد و برای ارائه تصویری مؤثر، واقعی و تراژیک از جنایات جنگ‌های شیمیایی دشمن در دوران دفاع مقدس، علاوه بر جایزه بهترین فیلم بخش بین‌الملل این جشنواره، توانست جایزه اول بخش مستند سینمای ایران و همچنین دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی این جشنواره را از آن خود کند.
«جنایت در سکوت» روایتگر زندگی افرادی است که با عوارض و تأثیرات جنگ زندگی می‌کنند. افرادی که مین، اسلحه و پوکه‌‌های خمپاره، اسباب بازی کودکانشان است و دست و پای قطع شده و آوارگی، نشانه‌ای از همنشینی آن‌ها با این پدیده رعب آور به حساب می‌آید.
در خلاصه داستان این مستند آمده است: «یکی از روستاهای مرزی شهرستان سردشت در طول دوران جنگ بمباران شیمیایی می‌شود. در خانواده‌ای که در این منطقه زندگی می‌کنند، مادر خانواده هر فرزندی را که به دنیا می‌آورد پس از چند سال مبتلا به تاول‌‌های شیمیایی شده و به مرور بینایی‌‌اش را از دست می‌دهد. اما در این میان عبدالرحمن فرزند کوچک‌تر خانواده برای دیدن مبارزه می‌کند و ... ».
مستند «جنایت در سکوت» که توسط مؤسسه سینمایی «ستاک فیلم» به مدیریت «ستار چمنی‌گل» در سطح جهان پخش بین‌المللی می‌شود؛ تاکنون موفق به کسب جوایز معتبری از جشنواره مختلفی داخلی و خارجی شده است، از جمله: جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم رویش، جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم سینما حقیقت، جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم آوا، جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم «جیپور» در هندوستان، جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم «سوله لونا» در ایتالیا، جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم «آکبانک» در ترکیه، جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم «سوله لونا» SOLELUNA - selezione در ایتالیا و .. ./ي2
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار