مدير كاخ گلستان خبرداد:

آمادگي كاخ گلستان براي ثبت در فهرست ميراث جهاني يونسكو

مدير كاخ گلستان از آمادگي اين مجموعه فرهنگي تاريخي براي ثبت در فهرست ميراث جهاني يونسكو خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري مسعود شريفي گفت:در راستاي آماده سازي مجموعه ارزشمند گلستان براي ثبت در فهرست ميراث جهاني يونسكو،اقدامات مرمتي و ساماندهي از 2 سال گذشته در بخش موزه ها،گنجينه ها،باغ ايراني،مرمت كاشي هاي تاريخي ،رنگ آميزي،مبلمان،نورپردازي وسامانبخشي در حريم كاخ در دستور كار قرار گرفت.
وي با اشاره به  برنامه ريزي و اجراي برنامه هاي كلان فرهنگي،هنري وپژوهشي در كاخ گلستان  كه از دست آوردهاي مهم و منحصر به فرد اين مجموعه به شمار مي آيد خاطرنشان كرد: سازمان ميراث فرهنگي درتلاش براي ثبت جهاني كاخ گلستان به عنوان شناسنامه و قلب پايتخت از حضور بهترين اساتيد مرمت و نظارت فني مستمر و كارشناسي در همه بخشها بهره برده و اين مجموعه را در پروسه سامانبخشي قرار داده است.
او با ابراز تعجب از اقدام برخي رسانه ها مبني بر غير اصولي جلوه دادن اقدامات مرمتي در اين مجموعه كم نظير گفت: پس از انقراض دوره قاجار تا كنون فعاليت هاي سامان بخشي،مرمتي و بهينه سازي قابل ملاحظه اي در كاخ گلستان انجام شده است.از سال گذشته نيز با نظارت معاونت ميراث فرهنگي كشور و استقرار گروه كارآشناي ثبت جهاني آثار در كاخ براي تهيه پرونده ثبت ، پرونده كامل  و ارزشمندي به ايكوموس ارائه شده است.
شريفي با تاكيد به موقعيت كاخ گلستان به عنوان تنها بناي تاريخي تهران كه از قابليت ثبت جهاني برخوردار است تاكيد كرد:بدون شك اكنون كه زمان حضور و بازديد كارشناسان ايكوموس از مجموعه فرا رسيده ، دغدغه همه دست اندر كاران پرونده ثبت جهاني مجموعه فرهنگي تاريخي گلستان بر اين است كه با تلاش مضاعف شرايط نهايي را براي تحقق اين مهم فراهم كنند.
مدير مجموعه فرهنگي تاريخي گلستان در ادامه گفت:انتظار ما از رسانه ها به عنوان حاميان و تاثير گذاران در سرعت بخشيدن به تحقق اين افتخار براي كشور اين است كه با همراهي و اطلاع رساني مناسب و صحيح  همانند گذشته واقعيت هاي انجام شده را  منعكس كنند.
او در پايان گفت:در مسير كار سنگين و تخصصي ثبت جهاني مجموعه ارزشمند كاخ گلستان از هرگونه نگاه كارشناسي و انتقاد سازنده و موثر استقبال خواهيم كرد./ي2
                                                                                               
برچسب ها: کاخ گلستان ، یونسکو ، ثبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار