افتخاری بزرگ در صنعت نفت ایران؛

انحصار خارجی ها شکسته شد/ تا پايان سال فازهای 15 و 16 پارس جنوبي در مدار توليد قرار مي گيرند

فازهاي 15 و 16 پارس جنوبي در پايان امسال در مدار توليد قرار مي گيرد و بخشي از کارهاي فاز 17 و 18 تا پايان سال انجام مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، رستم قاسمي وزير نفت در جمع خبرنگاران در مراسم بارگيري سکوي 17a با گراميداشت ياد و خاطره دفاع از خرمشهر گفت: روزي در اين منطقه دفاع مقدس بود، دفاع مقدس و نبرد مقاومت براي آزادي خرمشهر بود و امروز همه آنها ايثارگراني که براي آزادي خرمشهر مي جنگيدند و براي آزاداني کشور تلاش مي کنند.

وي تصريح کرد: ساخت سازه ها که هميشه در انحصار کشورهاي خارجي بوده امروزه توسط متخصصان ايراني ساخته مي شوند.

وي تصريح کرد: کساني که مدعي هستند پروژه هاي صنعت نفت در کشور متوقف شده است به پارس جنوبي بيايند، امروز سکوهاي پارس جنوبي پي در پي ساخته و آماده نصب مي شوند.

وي در خصوص ميدان هاي پارس جنوبي گفت: يکي از دغدغه هاي مهم ما در صنعت نفت کشور پيگيري مستمر پروژه هاي پارس جنوبي است که هم اکنون 19 فاز پارس جنوبي در دست اجرا است که هيچگاه در طول 20 سال گذشته که  فعاليت پارس جنوبي آغاز شده است حجمي با اين گستردگي پروژه ها در حال انجام نبوده است.

وزير نفت تاکيد کرد:‌ اميدواريم تعدادي از پروژه ها در فازهاي 35 ماهه در سال آينده شاهد راه اندازي آنها باشيم.

وي با بيان اينکه فاز 15 و 16 تا پايان امسال در مدار توليد قرار مي گيرند تاکيد کرد: بخشي از کارهاي فازهاي 17 و 18 تا پايان سال انجام مي شود و بخش دريايي تا قبل از پايان سال به اتمام برسد و اميدواريم در دولت دهم شاهد افتتاح اين طرح ها باشيم.

وي تاکيد کرد: ظرف 10 روز آينده نخستين سکو به فاز 12 پارس جنوبي انتقال پيدا مي کند و قبل از اتمام سال 91 راه اندازي توان اول فاز 12 را داريم.

وي همچنين تاکيد کرد: يکي از دغدغه هاي مسئولين کشور ميادين مشترک است و از سال گذشته اين عمليات شروع شده و همچنين پروژه هاي ميادين مشترک آغاز شده و امروز عمليات اجرايي بخش عمده ميادين مشترک شروع شده و چند ميدان باقي مانده که تا پايان سال تعيين تکليف مي شوند.

وي خاطرنشان کرد: شرکت تاسيسات دريايي يکي از بخش هاي مهم صنعت نفت است که بخش عمده کار سنگين ساخت سازه و سکوهاي دريايي و جکت ها و خطوط انتقال دريايي توسط اين شرکت انجام مي شود.

وزير نفت اضافه کرد: کارهاي دريايي صنعت نفت که در يارد صورت مي گيرد هنوز در کشور باقي مانده و بخش هاي اسکله اي ميادين مشترک و غيرمشترک وجود دارد.

قاسمي خاطرنشان کرد: حدود 5 هزارنفر به صورت مستقيم در اين پروژه فعاليت مي کنند که فکر مي کنند بيش از 10 هزار نفر به صورت غيرمستقيم مشغول به کار هستند./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار