سمنان/

هنرمندان صنایع دستی سمنان در نمایشگاههای سراسری حضور فعال داشتند

مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از حضور فعال هنرمندان صنایع دستی این استان در نمایشگاههای سراسری صنایع دستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛ 'حمید یزدانی' با اشاره به اهمیت حضور هنرمندان در نمایشگاههای داخلی و خارجی صنایع دستی، اظهار داشت: شركت در این نمایشگاهها علاوه بر معرفی هر چه بیشتر هنرهای دستی استان، نقش موثری در حمایت از هنرمندان و حفظ و ترویج صنایع دستی دارد.

وی گفت: بر این اساس در شهریور ماه امسال دو تن از هنرمندان صنایع دستی استان به نمایشگاههای سراسری اعزام شدند.

یزدانی افزود: 'فهیمه باباحجیان' هنرمند رشته زیورآلات سنتی استان، هفته اول شهریور ماه در نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان كرمانشاه شركت كرد.

وی با اشاره به اینكه این هنرمند سال گذشته موفق به دریافت مهر اصالت ملی شد، گفت: 'فاطمه خانی' دیگر هنرمند صنایع دستی استان در رشته البسه محلی در نمایشگاه سراسری صنایع دستی چهارمحال و بختیاری شركت كرد.

بیش از پنج هزار هنرمند صنایع دستی در استان سمنان فعالیت دارند كه معاونت صنایع دستی استان سمنان در مقاطع مختلف از این هنرمندان برای شركت در نمایشگاههای داخلی و خارجی دعوت می كند.

از ابتدای سال جاری تاكنون هنرمندان صنایع دستی استان سمنان در نمایشگاه های سراسری كشور در استان های همدان، كرمانشاه، چهارمحال بختیاری، قزوین و گلستان در رشته های سفال، البسه محلی، جاجیم بافی، قلم زنی روی مس، ساخت زیور آلات و دستبافته های سنتی و ... حضور فعال داشته اند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.