وزير امور خارجه کوبا؛

رياست ايران در جنبش عدم تعهد یک فرصت تاریخی برای معرفی ظرفیت ها/ استقبال کوبا از لغو رواديد با ايران

رياست ايران در جنبش عدم تعهد زماني که دشمن سعي در ايجاد تفرقه بين کشورهاي آزاده دنيا را دارد يک فرصت تاريخي است و ما آينده ايران را بسيار درخشان مي‌بينيم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، برونو رودريگو پارييا  وزير امور خارجه کوبا در ديدار با رئيس‌ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کوبا را داراي ظرفيت‌هاي متعدد گردشگري، صنايع دستي و ميراث فرهنگي خواند و بيان کرد: در کشور کوبا موضوع گردشگري، صنايع دستي و ميراث فرهنگي در وزارتخانه‌هاي جهانگردي و فرهنگ اداره مي‌شود و من از جناب عالي دعوت مي‌کنم براي آشنايي با اين ظرفيت‌ها سفري به کشورمان داشته باشيد.  
وي برگزاري شانزدهمين اجلاس کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد را بسيار عالي توصيف کرد و گفت:‌ اگر چه برگزاري اين اجلاس براي جمهوري اسلامي با سختي‌هاي فراواني همراه بوده ولي ثمرات بسيار خوبي براي ايران خواهد داشت.  
 
وي،  ايران را يکي از کشورهاي زيبا،‌ تاريخي و امن دنيا خواند و بيان کرد: من پيش از اين نيز چندبار به ايران سفر کردم و حتي از چند جاذبه‌ تهران نيز بازديد داشتم که بسيار خوب و ثمربخش بود؛ از جمله در يکي از پارک‌هاي تهران ورزش کردم که خيلي لذت بردم.  
 
وزير امور خارجه کوبا مردم ايران را مردمي خودساخته و در عرصه جهاني موفق خواند و گفت:‌ موفقيت‌ها و پيشرفت‌هاي ايران در عرصه‌هاي مختلف نشان‌دهنده جايگاه والاي ايران در عرصه جهاني است و هيچ‌کس نمي‌تواند مانع پيشرفت آن‌ها شود.  
 
اين مقام مسوول اظهار داشت: رياست ايران در جنبش عدم تعهد در زماني که دشمن سعي در ايجاد تفرقه بين کشورهاي آزاده دنيا را دارد يک فرصت تاريخي است و ما آينده ايران را بسيار درخشان مي‌بينيم.
 وی در ادمه از وقوع زلزله در استان‌ آذربايجان شرقي ابراز تاسف کرد واظهار داشت: از وقوع زلزله در کشور شما متاسفم و تسليت و پيام همبستگي مردم و دولت کوبا را به جناب عالي، مردم و دولت ايران ابلاغ مي‌کنم.
 
وي افزود: بر اساس اخباري که ما داريم، ايران خيلي سريع به وضعيت زلزله‌زدگان رسيدگي کرده که اين درخور تقدير است ولي کوبا نيز آمادگي خود را براي همکاري و ارسال کمک‌هاي انسان‌دوستانه اعلام مي‌کند.  
 
برونو رودريگو پارييا  درباره پيشنهادهاي موسوي در حوزه گردشگري نيز گفت: من اين پيشنهادها را بلافاصله پس از حضور در کشورم در اختيار وزراي مربوطه قرار مي‌دهم و پيشاپيش ابراز تمايل و پي‌گيري کوبا را در اين زمينه به شما اعلام مي‌کنم.  
 
وي کوبا را يکي از کشورهاي زيبا و موفق در زمينه گردشگري خواند و بيان کرد: کشور کوبا داراي ظرفيت‌هاي مختلف گردشگري و به‌خصوص طبيعت‌گردي است، با وجود اين خوشحال مي‌شويم از تجارب ايران در اين زمينه استفاده کنيم و اميدواريم هر چه زودتر ميزبان شما در کوبا باشيم.  
 
وزير امور خارجه کوبا همچنين درباره صنايع دستي اين کشور گفت: صنايع دستي يکي از فعاليت‌هاي مهم وزارت فرهنگ کوباست ولي در زمينه فروش و صادرات آن وزارت جهانگردي نيز همکاري مي‌کند.
 
وي يادآور شد: وجود اشتراکات مختلف فرهنگي و تاريخي بين ايران و کوبا مي‌تواند زمينه‌ساز توسعه و تحکيم اين روابط در حوزه گردشگري باشد./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار