رودهن/

ارتقا سطح شاخص های فرهنگی از دستاوردهای ارزشمند دولت است

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند گفت: ارتقا سطح شاخص های فرهنگی و گسترش این مهم در سطح کشور یکی از دستاوردهای ارزشمند دولت در این بخش است.

رمضان بصیرت" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر نماد خدمت رسانی صادقانه و بی منت هستند و می توان نمونه اینگونه خدمت رسانی را در دولت نهم و دهم به عینه دید.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آنان، به اقدامات انجام شده توسط این دولت در شهرستان دماوند اشاره کرد و بیان داشت: با وجود تلاش های غیرانسانی دشمنان نظام و طرح توطئه های بی شمار با استفاده از ابزارهای رسانه هایی بر علیه ملت در تمامی جنبه ها، تاکنون در سایه الطاف الهی و تدابیر اندیشمندانه رهبر معظم انقلاب و اهتمام دولت و مردم فهیم، این کینه توزی ها و دشمنی ها ره به جایی نبرده و امروز ایران اسلامی در دولت های عدالت محور بالاترین جایگاه را در تمامی عرصه ها در میان ملت و کشورهای جهان به دست آورده است.

این مقام مسئول ضمن تشکر از دست اندرکاران برپایی نمایشگاه های دستاوردهای دولت در شهرستان دماوند، خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران با تئوری های حضرت امام خمینی (ره) مبتنی بر شرح مقدس اسلام به عنوان نخستین نظام دینی دنیا، در جایگاهی قرار گرفته است که می تواند در هر زمان دستاوردهای عظیم خود را به منصه ظهور رساند.

این مقام مسئول با اشاره به خدمات دولت در بخش سخت افزاری و نرم افزاری در شهرستان دماوند، بیان داشت: در راستای اهداف رویکرد فرهنگی دولت و اجرای طرح شاخص ارتقاء فرهنگی، به صورت سالانه 88 میلیارد تومان به استان تهران اعتبار تخصیص داده شد که از این میزان اعتبار بخشی به شهرستان دماوند واگذار شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند در ابتدا به بخش سخت افزاری این نهاد در منطقه با توجه به دستاوردهای دولت اشاره کرد و اذعان داشت: دولت نهم و دهم در سطح شهرستان دماوند به بخش عمرانی و زیربنایی در حوزه فرهنگ خدمات شایانی را ارائه نموده است که نمونه آن را می توان احداث فرهنگسرای "وصال" در شهر رودهن، تجهیز و راه اندازی فرهنگسرای "قلم" در منطقه گیلاوند با اعتباری بالغ بر 90 میلیون تومان و توسعه فرهنگسرای "کوثر" در شهر دماوند به عنوان یکی از مناطق قابل توجه و در خور شان مردم عزیز منطقه می توان نام برد.

بصیرت به توسعه مجتمع کوثر دماوند به متراژ 411 متر در طبقه بالا دست این مرکز برای بخش اداری این شهرستان اشاره کرد و افزود: با توجه به استقرار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در داخل مجتمع و محدود شدن کلاس های آموزشی فرهنگسرا به جهت جانمایی اتاق های اداره، بخش فوقانی این مجتمع در حال احداث می باشد.

وی ادامه داد: این پروژه که یکی از پروژه های ماندگار در منطقه خواهد شد در دو توافق نامه 245 میلیون تومانی و 50 میلیون تومانی در حال اجرا است و اگر چه صد درصد اعتبارات به میزان معین شده، تخصیص نیافته است ولی از محل همین توافق نامه ها در حال اجرای پروژه می باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند به بخش نرم افزاری این نهاد در راستای دستاوردهای دولت اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره فیلم کوتاه "سیب" دماوند و مطرح نمودن آن به عنوان جشنواره استانی و حتی کشوری، برگزاری کلاس های فوق ممتاز خوشنویسی، توسعه کمی و کیفی کانون های فرهنگی- هنری مساجد و ساماندهی برخی از انجمن های موجود در سطح شهر، تهیه و تولید مجموعه عکس "تصویر دماوند"، اجرای مستند صبح بیداری و حمایت از نویسندگان شهرستان از اقدامات شاخص این نهاد می باشد./س



برچسب ها: فرهنگی ، دولت ، ارتقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.