"قدس" زنده است

تصاوير / راهپيمايي گستردۀ روز جهاني "قدس" در ديگر كشورها

روز قدس، تدبير هوشمندانه امام خميني (ره) براي حمايت از مردم ستمديده فلسطين، امروز به نماد و نشانه اي تبديل شده تا مسلمانان جهان و سران كشورهاي جهان اسلام، راه راست را اشتباه نروند و دشمن اصلي را گم نكنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران،  
 
آخرين جمعه ماه مبارك رمضان سال1358، توسط امام خميني(ره) به نام "روز قدس" نامگذاري شد، تا جهان اسلام هرگز مسئله فلسطين را فراموش نكند.
 
اتفاقاتي كه در ماه هاي اخير، بخصوص پس از "روز قدس" سال گذشته به بعد رخ داد، نشان مي دهد كه اين تدبير رهبر كبير انقلاب اسلامي چقدر هوشمندانه بوده است، گوئي بنيانگذار انقلاب اين روزها را مي ديد كه سه دهه قبل، اقدام به نامگذاري روزي تحت عنوان "روز قدس" كرد.
 
با نگاهي به حوادث و اتفاقات رخ داده در منطقه خاورميانه در ماه هاي اخير، به روشني مي بينيم كه رژيم اشغالگر قدس و در كنار آن، حامي اصلي اش يعني آمريكا برنامه ها و طرح هايي را به اجرا گذاشته اند كه هدف اصلي آن "منحرف ساختن افكار عمومي جهان به ويژه جهان اسلام" از مسئله فلسطين و سرگرم كردن آنها به مسائل انحرافي ديگري است.
 
ماجرا از آغاز بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه خاورميانه و شمال آفريقا شروع شد.
 
آمريكا، حامي مادي و معنوي رژيم غاصب اسرائيل كه شاهد بيداري و قيام مردم كشورهاي منطقه و درپي آن سقوط ديكتاتورهاي هم پيمان خود _بن علي و حسني مبارك بود، وقتي ديد اين دو هم پيمان رژيم صهيونيستي به خصوص مبارك سقوط كرده اند و خطر بيداري اسلامي و مسلمانان بيش از پيش رژيم صهيونيستي را تهديد مي كند، دست به كار شد و به كمك هم پيمانان غربي و سران ساده لوح عربي، يكي از محورهاي اصلي مقاومت يعني سوريه را متشنج كرد.
 
واشنگتن تلاش كرد، به كمك بوق هاي تبليغاتي خود تنش ها و درگيري هاي خودساخته در سوريه را "جنبش دمكراسي خواهانه" معرفي كند و افكار عمومي جهان را با خود همراه سازد.
 
متاسفانه اين نقشه و تدبير توطئه آميز در عمل موفق شد، اكنون ماهها است كه مسئله جهان اسلام بخصوص شيوخ ثروتمند اما بي خرد عرب "سوريه" است، نه فلسطين.
 
گروه هاي مخالف در سوريه نه مردم، بلكه مزدوراني هستند كه از داخل و خارج سوريه، جمع و جور شده و توسط آمريكا و قطر و عربستان تدارك و تجهيز شده اند تا دولت بشار اسد، يكي از محورهاي اصلي مقاومت در برابر رژيم اسرائيل را در هم بشكنند.
 
طي اين چندماه گذشته، رسانه هاي جهان به ويژه رسانه هاي جريان اصلي آمريكا كه وابسته به لابي ها و قدرت هاي صهيونيستي است، به ندرت به تداوم جنايات و نقض حقوق بشر و شهرك سازي در سرزمين هاي اشغالي اشاره اي كرده اند، در حاليكه سران رژيم صهيونيستي با استفاده از اين فضاي ايجاد شده، به نقض حقوق فلسطينيان، شهرك سازي هاي غيرقانوني و غصب سرزمين هاي فلسطينيان ادامه مي دهند.
 
سران كشورهاي اسلامي به ويژه كشورهاي عربي چنان در بحران سوريه غرق شده اند كه فراموش كرده اند، محاصره اقتصادي غزه وارد پنجمين سال خود شده و جمعيت 1.5ميليوني اين منطقه كه طي اين پنج سال به 1.6 ميليون نفر رسيده، در تامين مايحتاج اوليه و اصلي خود، سخت در رنجند.
 
مقامات تركيه هم (كه كشوري در جغرافياي جهان اسلام است) كه به واسطه چند جبهه گيري عليه رژيم صهيونيستي اعتباري بين مسلمانان براي خود پيدا كرده بودند، به صفوف دشمنان مقاومت پيوستند و خاك خود را در اختيار شورشيان سوريه قرار دادند تا آنها با كسب آموزش در خاك اين كشور اسلامي، قلب مقاومت را نشانه بروند.
 
همانطور كه مي بينيد، نقشه واشنگتن كاملا موفق از آب درآمد. با اين تدابير اسرائيل ديگر نگراني خاصي ندارد و به راحتي و بدون سر و صدا، مي تواند به اقدامات ضد انساني خود ادامه دهد.
 
از ديگر نقشه ها و توطئه هاي واشنگتن و هم پيمانانش، اين است كه آدرس دشمن را به اعراب غلط داده است.
 
كاخ سفيد ايران را به عنوان دشمن اصلي كشورهاي منطقه معرفي كرده، واشنگتن بازهم با توسل به رسانه هاي هوچي گر خود، نقشه خود را پيش برده است.
 
متاسفانه، اين توطئه كاخ سفيد هم جواب داد و كشورهاي منطقه بخصوص اعراب به طور كلي اسرائيل را كه دشمن يك جهان اسلام است، رها كرده و ايران را دشمن اصلي خود گرفته اند. كار تا آنجا پيش رفت كه روابط ايران و چند كشور اسلامي از جمله تركيه، عربستان و امارات در مقاطعي تيره شد.
 
واشنگتن از اين شكاف و تفرقه بهره ديگري نيز برده و آن افزايش فروش تسليحات به كشورهاي مذكور با توسل به حربه ايران هراسي است.
 
بديهي است، برنده اصلي اين مناقشات در جهان اسلام و بين كشورهاي اسلامي رژيم صهيونيستي است؛ چراكه در سايه اين منازعات مسئله فلسطين كاملا فراموش مي شود و اين همان چيزي است كه امام راحل (ره) آن را پيش بيني كرده بود و با تدبيري هوشمندانه روزي را به نام "روز قدس" نامگذاري كرد تا كشورهاي اسلام و سران آنها براي يك روز هم كه شده متوجه دشمن اصلي و شماره يك جهان اسلام يعني رژيم جعلي اسرائيل، باشند.
 
به عبارت ديگر، "روز قدس" چراغي فرا راه جهان اسلام است تا به بيراهه نروند و به درستي تشخيص بدهند كه دشمن كيست و دوست كدام است؟
 
اتفاق مباركي كه امسال در آستانه روز قدس افتاد، برگزاري اجلاس سازمان كنفرانس اسلامي در مكه مكرمه بود، كه محمود احمدي نژاد نيز در اين نشست شركت كرد و طي سخنان به موقع و به جا، سران كشورهاي اسلامي را به اتحاد و دشمن شناسي دعوت كرد.
 
سخناني كه به گفته بسياري از شركت كنندگان در اجلاس حرف دل آنها نيز بود.
 
احمدي نژاد در سخنان خود، به فراموش شدن دشمن اصلي_ اسرائيل_ اشاره كرد و گفت: "همه به جان هم افتاده اند. پول و اسلحه مي دهند براي كوبيدن يكديگر، اصلا دشمن فراموش و از دستور كار فعالان سياسي خارج شده است.
 
وي گفت: با نهايت تاسف مجبوريم اين واقعيت را بپذيريم كه دشمن فراموش شده و خودي ها به جان هم افتاده اند و دردمندانه بايد گفت، دشمن در بخشي از طراحي هاي خود، موفق شده است.
 
رهبر انقلاب نيز نسبت به فراموش شدن مسئله فلسطين هشدار داده و گفت؛ صهيونيست ها و حاميانشان سعي فراوان مي كنند تا مسئله فلسطين در افكار عمومي ملتها به فراموشي سپرده شود.
 
اما دنياي اسلام بايد در برابر اين خدعه و توطئه بايستد. ايشان با اشاره به توجه خاص امام خميني (ره) به مسئله فلسطين از همان اوايل شكل گيري نهضت اسلامي، افزودند؛ "پيروزي انقلاب اسلامي، تلاش سلطه گران را براي فراموش شدن غصب فلسطين با يك مانع تاريخي روبرو كرده است. آيا مطرح كردن نام ايران به عنوان خطر دنياي اسلام و سكوت در برابر فجايع صهيونيست ها، خيانت نيست."
 
با نگاهي دوباره به توطئه هاي حاميان صهيونيسم و بازي خوردن سران مرتجع عرب منطقه در ماه هاي گذشته، تدبير و ابتكار امام خميني (ره) در بيش از سه دهه قبل، ارزش صدچنداني پيدا مي كند.
 
قرار است امسال در بيش از 70 كشور و 550 شهر جهان، مراسم "روز قدس" برگزار شود و طنين شعار "مرگ بر اسرائيلي و آمريكا" به جهان اسلام و سران ساده لوح برخي كشورهاي اسلامي، يادآوري خواهدكرد.
 
دشمن اصلي آنها كيست؟
 
روز قدس باعث خواهدشد، كسي نتواند به كشورهاي اسلامي آدرس غلط بدهد و حتي اگر با توطئه و طرح و نقشه موذيانه خود مدتي آنها را گيج و سردرگم كرده باشد، "روز قدس" دست آنها را رو خواهد كرد.
 
تا "روز قدس" زنده است، مسئله فلسطين فراموش نخواهد شد.



ايران



پاکستان



افغانستان


غزه


لبنان


مالزي


اکوادور


فلسطين
برچسب ها: قدس ، روز قدس ، تصاویر ، بالصور ، bild ، pictures ، images ، quds
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار