آصفري عنوان كرد

اجلاس‌ غيرمتعهدها فرصتي استثنايي براي رهايي از استکبار غرب و اثبات حقوق قانوني كشورها

عضو هيئت رئيسه کميسيون امنيت‌ ملي مجلس گفت: اجلاس غير‌متعهدها فرصتي استثنايي براي کشورهايي است که به دنبال رهايي از وابستگي به غرب و شرق هستند.

محمد حسين آصفري نماينده مردم اراک و کميجان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به برپايي اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران گفت: اجلاس غير‌متعهدها يک فرصت استثنايي براي همه کشورهايي است که به دنبال رهايي وابستگي به غرب و شرق هستند لذا کشورهاي تحت استبداد دور هم جمع شده و جنبشي تحت عنوان اجلاس نم تشکيل داده‌اند.

وي در ادامه اظهار داشت: احترام به حاکميت ارضي دولت‌ها که در اين سالها ناديده گرفته شده، کاهش تنش در روابط بين‌المللي که به همگرايي کشورها کمک ارزنده‌اي مي‌کند و پشتيباني از منشور ملل متحد از مهمترين اهداف برگزاري اجلاس عدم تعهد است.

نماينده مردم اراک و کميجان در مجلس با اشاره به برگزاري شانزدهمين دوره اجلاس عدم تعهد به رياست جمهوري اسلامي ايران افزود: دستگاه ديپلماسي بايد با دعوت از کشورهاي عضو و حضور فعال در تحولات منطقه به نکاتي از جمله انرژي صلح‌آميز هسته‌اي و بيداري اسلامي که هر روز در منطقه پر رنگ‌تر مي‌شود اشاره و به‌ آنها بيش از پيش بپردازد.

آصفري در پايان خاطر نشان کرد: جمهوري اسلامي ايران با برگزاري اين اجلاس خواهد توانست حقوق قانوني و وزن و قدرت منطقه‌اي خود را در صحنه بين‌المللي اثبات كند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: اجلاس ، استکبار ، وابستگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار