رضایت بیش از 80 درصد پژوهشگران از خدمات مرجع مجازی کتابخانه ملی

براساس یافته های حاصل از تحلیل نظر کاربران و پژوهشگران خدمات مرجع مجازی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، 81 درصد از آنان از ارائه این خدمات رضایت نسبی دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ج.ا.ا.  در این نظر سنجی که طی 5 ماه از بهره برداري از نرم افزار جامع مرجع مجازي سازمان اسناد و کتابخانه ملی به صورت مجازی صورت گرفته است،  54 درصد افراد رضایت زیادی از پاسخ های ارائه شده توسط کارشناسان مرجع مجازی کتابخانه ملی داشتند.
 
براساس یافته های نظرسنجی در طی همین مدت، 71 درصد پژوهشگران از زمان اختصاص داده شده برای رفع نیازهای اطلاعاتی خویش ابراز رضایت زیاد و خیلی زیاد کردند. نرم افزار مرجع مجازي كه از دی ماه گذشته(1390) مورد بهره برداري قرار گرفته است، با استفاده از ابزارهای ارتباطی و فضای مجازی به ارائه خدمات می پردازد و در طی 5 ماه گذشته به نیاز اطلاعاتی نزدیک به دوهزار نفر از طریق پست الکترونیکی، گفتگوی همزمان، و پیامک پاسخ داده شده است.  
 
راه اندازی خدمات مرجع مشارکتی ملی از جمله هدف هایی است که سازمان اسناد و کتابخانه ملی با طراحی و راه اندازی این نرم افزار دنبال می کند و قرار است تمام کتابخانه های دانشگاهی، عمومی و تخصصی در آن به ارائه و مدیریت خدمات مرجع مجازی بپردازند. با راه اندازی این طرح امکان ثبت و نگهداری نسخه هایی از تراکنش های مرجع مجازی کتابخانه ها به عنوان پیشینه رقمی(دیجیتالی) فراهم می شود.  
 
گفتنی است سازمان اسناد و کتابخانه ملی اولین کتابخانه ملی خاورمیانه است که چنین خدماتی را برای کاربران و پژوهشگران طراحی و سازماندهی کرده است و به پرسش های پژوهشی کاربران پاسخ می دهد./ی2
برچسب ها: کتابخانه ، ملی ، اسناد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار