اردبیل/

نارضایتی اردبیلی‌ها از پل‌های رو گذر

بعد از گذشت چهار سال از افتتاح پل‌های رو گذر داخل شهر اردبیل نارضایتی مردم از پیامدهای منفی آن افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل  پل‌های رو گذر اردبیل به اذعان و ادعای بسیاری از شهروندان و کارشناسان از نظر فنی و اجتماعی اشکالات عمده‌ای داشته که بی‌توجهی در ترمیم و از بین بردن آنها به ویژه در زمان شهرداری سابق اردبیل مشکلات عمده ای را برای شهروندان به وجود آورده است.

یکی از شهروندان اردبیلی در این خصوص گفت: از نظر معماری در مقایسه با پل‌های احداثی در سایر شهرها زشت‌ترین و زمخت‌ترین پل‌های شهری را در اردبیل شاهد هستیم که احداث چهار پل رو گذر نه تنها مشکل ترافیکی را حل نکرده است بلکه گذر خودروها در هر ساعت از این پل‌ها کمتر از 30 دستگاه است.

محمد اصغری با بیان اینکه از نظر میراث فرهنگی و آثار باستانی نیز احداث این پل‌ها به ویژه پل پیر‌عبدالملک سبب محدودیت دید و کور شدن محدوده مسجد جمعه اردبیل شده است، افزود: این پل‌ها نه تنها بار ترافیکی را حل نکرده است بلکه در زیر‌گذر آن سبب ایجاد گره ترافیکی شده است که به نظر می‌رسد متولیان تصمیم‌گیر در این حوزه تنها به صورت فله‌ای، بی‌رویه و بی‌مصرف و نشان دادن توان خود در اجرای پل روگذر در کمتر از یک سال سعی کردند در این مورد خودنمایی کرده و نمایش ظاهری ارائه کنند.

وی موضوع هدایت آب‌های سطحی را به عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل در بحث فنی اعلام کرد و گفت: به نظر می‌رسد این پل‌ها به شکل غیر‌فنی و اغلب در قالب مبتدی طراحی و اجرا شده و هدایت آب‌های سطحی آن نیز به صورت سنتی و از طریق لوله‌های افراشته شده در این پل انجام می‌شود که این نحوه هدایت آب‌ها در زمستان مشکلات دو چندانی را به وجود آورده است.

وی در ادامه افزود: به لحاظ کهن بودن منطقه پیرعبدالملک و بافت قدیمی و در زمان اخذ پروانه ساخت اجرای این پل مشکلاتی را به وجود آورد به طوری که احداث این پل با ارتفاع بیش از هفت متر در محدوده فضای تاریخی حرکتی غیر معمول و غیر قانونی بوده است.

اصغری با بیان اینکه برخی از اعضای شورای شهر به احداث این پل‌ها افتخارمی‌کنند، تصریح کرد: ضرورت دارد این نکته را یادآور شویم که احداث این پل‌ها نه تنها افتخار نیست بلکه خیانت به مردم، بیت‌المال و هزینه‌های بی‌موردی است و جای تعجب است که اعضای شورای شهر از این پل‌ها از واژه افتخار در کارنامه خود یاد می‌کند./س 

برچسب ها: اردبیل ، پلهای ، روگذر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.