سردار کاظمینی:

مساجد باید با تمام توان در برابر جنگ نرم دشمن نقش آفرینی کنند

فرمانده سپاه تهران بزرگ با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های مساجد برای مقابله با دشمن بهره برد، گفت: امروز همانند گذشته این پایگاه‌ها باید با تمام توان در برابر جنگ نرم دشمن نقش آفرینی کنند.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار سید محسن کاظمینی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) در همایش ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های بسیج ناحیه حبیب بن مظاهر سپاه تهران بزرگ با اشاره به جمعیت بسیاری که در کلان شهر تهران زندگی می‌کنند، گفت: امروز در تهران باید برای هر یک از هزار نفر یک مسجد وجود داشته باشد و شهر تهران با این گستردگی نیاز به 10 هزار مسجد دارد در حالیکه آمار مساجد پایتخت بسیار کم است و متناسب باگستردگی جمعیت نیست.

سردار کاظمینی ادامه داد: برای اولین بار از سوی پایگاه‌های بسیج تهران نرم افزار جامعه اطلاعاتی در زمینه آمار مساجد تهران تهیه شد که خروجی آن نشان از کمبود مسجد در تهران داشت و طبق بررسی‌هایی که صورت گرفت مشخص شد برخی از شهرک‌ها و مناطق با جمعیت‌های بالا فاقد مسجد هستند به طوری که برخی از مناطق با وجود جمعیت 70 هزار نفر هیچ مسجدی ندارند.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) با اشاره به اینکه کمبود مسجد شایسته جامعه اسلامی نیست. گفت: شهرک اکباتان با جمعیت 173 هزار نفر تنها سه مسجد دارد که این تعداد برای این جمعیت ناچیز است.

سردار کاظمینی کمبود امام جماعت و روحانی در شهر تهران را یکی دیگر از مشکلات پایتخت عنوان و تصریح کرد: شهر تهران برای مقابله با تهاجم فرهنگی و نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف نیازمند 50 هزار روحانی است در حالی که آمار روحانی و امام جماعت در سطح شهر تهران جوابگوی جمعیت و مساجد نیست.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌هایی که وجود دارد نیز برای مقابله با دشمن بهره برد، ادامه داد: به تعبیر امام خمینی (ره) مسجد سنگر است و امروز همانند گذشته این پایگاه‌ها باید با تمام توان در برابر جنگ نرم دشمن نقش آفرینی کنند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ تهدید‌های دشمن در عرصه جنگ نرم را در چهار حوزه تهدید ارزش‌ها و باورها، ترویج زندگی غربی و گسترش آن، ایجاد فضای غیر اسلامی و ساختار شکنی و تربیت نیرو برای نقش آفرینی برای برنامه‌های آنها عنوان کرد.

در این همایش حجت الاسلام مومنیان مشاور عالی رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران با بیان اینکه درعرصه فعالیت در سطح مساجد سلایق شخصی را باید کنار بگذاریم، گفت: در بسیاری از کشورهای اسلامی با صرف هزینه‌های بسیار کم، مساجد متعدد ساده، زیبا و بسیار تمیز ساخته می‌شود ولی در ایران اینگونه نیست و باید در زمینه تکریم مساجد همگان تلاش کنند.

مومنیان با بیان اینکه ما از نظر زمانی و مکانی برکاتی داریم، گفت: از جمله این برکات از نظر زمانی می‌توان به شب قدر، روز عرفه و روز عاشورا اشاره کرد که کمتر به آنها پرداخته‌ایم و تنها به برگزاری برنامه‌هایی مختصر چه به صورت جمعی و چه به صورت فردی اکتفا می‌کنیم.
وی افزود: مسجد نیز از نظر مکانی یکی از برکاتی است که خدای متعال معرف آن است و 124 هزار پیامبر معمار آن بوده‌اند.
مشاور عالی رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران اظهار داشت: امروز مسجد به عنوان امانتی در دست ما است که باید از آن برای پرواز انسان از "لفی خسر به ان الذین آمنوا "بهره ببریم.

مومنیان با بیان اینکه سلمان، ابوذر و بلال از پرورش یافتگان مسجد بوده‌اند، گفت: بیش از 80 درصد شهدای ما نیز در انقلاب و دفاع مقدس پرورش یافته مساجد بوده‌اند.
وی اظهار داشت: دشمن از مراکز اتمی ما وحشت دارد بلکه از مساجد ما وحشت دارد زیرا اگر پشتیبان آن مراکز، مساجد نبوده و نباشند ما هم اکنون به عنوان یک ابرقدرت معنوی در جهان نبودیم.

مشاور عالی رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران با بیان اینکه بیایید به خاطر خدا سلایق شخصی را در عرصه فعالیت‌های مختلف در سطح مساجد کنار بگذاریم، گفت: ما باید از حرکت‌های سنتی در این عرصه دوری بجوییم زیرا جوانان دیگر امروز برنامه‌های جدیدی می‌خواهند و ما باید با توجه به این امر از فرصت‌ها بهره کافی را ببریم و با حضور کارشناسان برنامه‌های مناسبی را برای آحاد جامعه در سطح مساجد برگزار کنیم.

مومنیان افزود: ماه مبارک رمضان مانند دیگر مناسبت‌های مذهبی فرصتی مناسب است تا بتوان در سطح مساجد روشنگری کرد و با تلاش و توسل به فعالیت در عرصه فرهنگی بپردازیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ما در روزهای نهایی رسیدن به هدف غایی خود به سر می‌بریم، اظهار داشت: هم اکنون عطر پیروزی در سراسر کشور‌های اسلامی، اروپایی، امریکایی استشمام می‌شود و برای تحقق نهایی این پیروزی باید همراه با یکدیگر تلاش کنیم.
مشاور عالی رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران گفت: مساجد باید جایی باشند که اگر کسی در خانه‌ دلش گرفت به مسجد بیاید و این مکان الهی باید از نظر بهداشت، سر آمد بقیه مکان‌ها بوده و نیز مامن مردم باشند و ما باید مقدمات لازم برای تحقق این امور را فراهم کنیم.

انتهاي پيام/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار