فارس/

نوید مدیركل آموزش و پرورش به معلمان حق التدریس

امسال بیش ازیك هزار نیروی حق التدریس فارس رسمی می شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس  مدیركل آموزش و پرورش استان فارس گفت : امسال یك هزار و 130 نیروی حق التدریس شاغل در استان رسمی می شوند.

محمدحسین روزیطلب با بیان اینکه این گروه از معلمان حق التدریس همان كسانی هستند كه در سال تحصیلی گذشته ، تعیین تكلیف شده اند افزود: 236  دانش آموخته تربیت معلم نیز  امسال وارد عرصه آموزشی فارس می شوند.

وی  گفت: با توجه به اجرای طرح تحول نظام آموزشی در كشور، امسال نزدیك به 57 هزار دانش آموز در استان فارس درمقطع ششم ابتدایی ، مشغول به تحصیل می شوند و دو هزار و 826 معلم درهمین تعداد كلاس درس، كار آموزش این دانش آموزان را برعهده دارند.

مدیركل آموزش و پرورش فارس با بیان این كه تابستان امسال فصلی پركار برای آموزش و پرورش استان و گروهی از معلمان است، گفت: با توجه به اضافه شدن یك پایه به دوره ابتدایی، در مرحله اول ، نیروهای علاقه مند را با یكسری امتیازها از دوره های راهنمایی و دبیرستان برای كار در دوره ابتدایی تغییر وضعیت داده ایم وهم اكنون این معلمان درحال سپری كردن دوره های آموزش ضمن خدمت هستند.

روزیطلب با بیان اینکه كتاب های درسی پایه های دوم و ششم ابتدایی در سال تحصیلی آینده جدید خواهد بود  افزود: 295 مدرس ازاستان برای تدریس در پایه های یاد شده، آموزش های لازم را در تهران فرا گرفته اند.

به گفته وی، دو درس محتوای الكترونیك و مباحث اجتماعی به صورت پژوهشی و كارگاهی برای كلاس ششم ابتدایی تدوین شده است و این درس ها كتاب برای دانش آموز ندارند بلكه كتاب معلم دارند تا معلمان متناسب با استعداد دانش آموزان، مباحث كلاس را مدیریت كنند.

روزیطلب افزود: هدف از این اقدام این است كه دانش آموزان دوره ابتدایی كه یك معلم را در كلاس درس می بینند برای دوره های تحصیلی بعد كه دبیران مختلفی دارند، آمادگی بیشتری پیدا كنند و این مساله در سال ششم اتفاق خواهد افتاد.

مدیركل آموزش و پرورش استان فارس گفت: برای مدیران مدارس ابتدایی نیز دوره های ویژه ای برای آشنایی با تحول بنیادین گذاشته شده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.