لرستان/

2000 مربی حق‌التدریس فنی و حرفه‌ای قراردادی می‌شوند

معاون اداره پشتیبانی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تا پایان سال جاری دو هزار مربی حق‌التدریس در کشور قراردادی می‌شوند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، اژدر ولیخانی در حاشیه نشست با مربیان سازمان فنی و حرفه‌ای استان لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شش هزار و 160 مربی حق‌التدریس فنی و حرفه‌ای در کشور فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای وضعیت نیروهای حق‌التدریس است، گفت: تا پایان سال جاری دو هزار مربی حق‌التدریس سازمان قراردادی می‌شوند و چهار هزار مربی دیگر در برنامه پنج ساله قراردادی خواهند شد.

معاون اداره پشتیبانی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه حداقل مدرک تحصیلی مربیان حق‌التدریس برای تبدیل فوق دیپلم است، گفت: مربیان این فرصت را دارند که ادامه تحصیل دهند و از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

وی افزود: 700 مرکز فنی و حرفه‌ای در کشور فعالیت دارند که از این تعداد 271 چارت هستند.

ولیخانی از فعالیت 18 مرکز فنی و حرفه‌ای در استان لرستان خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد هفت مرکز دارای چارت و مابقی فاقد چارت سازمانی هستند.

وی در ادامه افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور 15 هزار پرسنل دارد که با هماهنگی‌های انجام گرفته با صندوق مهر امام رضا(ع) در سال جاری مبلغ دو میلیارد و 40 میلیون تومان تسهیلات به پرسنل این سازمان پرداخت می‌شود.

معاون اداره پشتیبانی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور یادآور شد: مرحله اول این طرح به 13 استان اختصاص دارد که سهم استان لرستان 60 میلیون تومان است که به تشخیص مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از سه تا پنج میلیون تومان به پرسنل این سازمان اعطا می‌شود./ج1

برچسب ها: لرستان ، مربی ، حق التدریس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.