اضطراب و افسردگی شایع ترین علت بی خوابی

در هنگام اضطراب و افسردگی فرد زندگی عادی خود را دارد، اما مشکل بی خوابی پیدا می کند و تنها با برطرف کردن بیماری های اصلی، خواب فرد تنظیم می شود.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر مهسا عباسی،‌ کارشناس امور دارویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: خوب نخوابیدن به تنهایی بیماری نیست، بلکه علامتی از یک مشکل دیگر است که این مشکل ممکن است جسمی یا روانی باشد.

دکتر مهسا عباسی افزود: اقدام به خوددرمانی در مواقع بی خوابی، نه تنها مشکل اصلی را برطرف نمی کند، بلکه سبب ابتلا به عوارض این بیماری ها نیز می شود و از آنجایی که در برخی موارد مشکل بی خوابی به علت ابتلا به برخی بیماری ها و یا وجود برخی بیماری های زمینه ای در فرد است، تا زمانی که بیماری اصلی درمان نشود، مشکل بی خوابی به عنوان بیماری ثانویه باقی می ماند.

وی در رابطه با بیماری های زمینه ای ادامه داد: بیماری هایی که مربوط به گردش خون و تنفس فرد هستند، بیماری های عفونی، مغزی و تب از جمله مواردی هستند که خواب فرد را با مشکل مواجه می سازند.

این کارشناس امور دارویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اضافه کرد: در گروه بیماری های روانی نیز، علاوه بر اضطراب و افسردگی، اسکیزوفرنی، حالت های سرخوشی، شیدایی و آلزایمر در سنین بالا نیز سبب اختلال خواب می شوند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار