حقيقت پور:

تنها مجلس مي‌تواند مجوز رابطه مجدد با انگليس را صادر کند

نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي گفت: هرگونه تصميم گيري دستگاه ديپلماسي کشور درخصوص ارتباط با انگليس بايد با هماهنگي نمايندگان ملت پيگيري شود چرا که مجلس روي اين مسئله حساس است.

منصور حقيقت پور نماينده مردم اردبيل، نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اقدامات وزارت امور خارجه مبني بر از سرگيري روابط ديپلماتيک با انگليس گفت: از گذشته تا کنون رابطه ايران با انگليس به مثابه رابطه گرگ و ميش بوده و تا زماني که اين کشور تغييري در سياست هاي خصمانه خود در قبال جمهوري اسلامي اعمال نکند ضرورتي براي از سرگيري ارتباط وجود ندارد.

نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس افزود: درطول تاريخ روابط دو کشور، تاکنون شاهد هيچگونه قدم مثبتي از طرف انگليس نبوده ايم و درشرايط فعلي و با عنايت به عقبه منفي انگلستان، هيچ گونه تمايلي براي توسعه روابط با اين کشور وجود ندارد.

وي در ادامه گفت: هرگونه تصميم گيري دستگاه ديپلماسي کشور درخصوص ارتباط با انگليس بايد با هماهنگي نمايندگان ملت پيگيري شود چرا که مجلس روي اين مسئله حساس است و هرگز اجازه تکرار دخالت انگليس در امور داخلي کشور را نخواهد داد.

 نايب کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي خاطرنشان کرد: به محض شروع جلسات کميسيون بررسي از سرگيري ارتباط با انگليس در دستور کار کميسيون امنيت ملي قرار گرفته و پيگيري خواهد شد./گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار