ارومیه/

برقراری جریان گاز واحدهای ارومیه- سرو/ پیمانکار عامل حادثه بود

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان غربی در پی ترکیدگی و قطع گاز، از برقراری جریان گاز واحدهای اداری و صنعتی محور ارومیه- سرو در پی انفجار خط لوله انتقال گاز خبر داد.

امیررضوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به برقراری جریان گاز طبیعی 7 واحد صنعتی بعد از 2 روز به دنبال منفجر شدن لوله 250 پوندی در ارومیه خبر داد و گفت: پس از ترکیدن لوله گاز 250 پوندی، جریان گاز کلیه واحد های صنعتی و اداری محور ارتباطی ارومیه- سرو شامگاه دوشنبه برقرار شد.

وی اظهار داشت: خط تغذیه گاز جاده ارومیه- سرو که در جریان عملیات عمرانی سازمان های شهری دچار ترکیدگی و موجب قطعی گاز تعدادی از واحدهای صنعتی و اداری شده بود، با تلاش گروههای تعمیراتی و عملیاتی شرکت گاز آذربایجان غربی تعمیر و برقرار شد.

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این حادثه به سبب دقت نکردن پیمانکار شهرداری در حفاری این منطقه روز شنبه روی داده بود، ادامه داد: هم اکنون 574 هزار و 417 مشترک در بخش خانگی و 488 واحد در بخش صنعت از نعمت گاز طبیعی برخوردار بوده که طی سال گذشته چهار میلیارد متر مکعب گاز توسط این واحدها مصرف شد.

رضوی حجم گاز جایگزین شده با سایر سوختها را تا کنون 559 هزار و 392 متر مکعب در ساعت دانست و اظهار داشت: هم اکنون 34 شهر و 247 از نعمت گاز طبیعی برخوردار بوده و در این راستا تعداد شهرهای سبز 29 ، جمعیت شهری بهره مند 98 درصد و جمعیت روستایی بهره مند نیز 28 درصد است.

وی با اشاره به اینکه صرفه جویی و کاهش مصرف گاز در بخش خانگی منجر به افزایش گازرسانی به صنایع استان شد، ادامه داد: در این راستا کارخانجات سیمان خاکستری و پتروشیمی ارومیه، شهرک صنعتی مهاباد، بوکان، شاهین دژ و بخشی از شهرک صنعتی فاز سه ارومیه به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شدند.

وی اظهار داشت: اتصال این واحدهای صنعتی به شبکه سراسری گاز، منجر به جایگزینی 64 هزار و 629 متر مکعب در ساعت گاز طبیعی به جای سایر سوختها و ایجاد ظرفیت بالقوه جایگزینی 135 هزار متر مکعب در ساعت گاز طبیعی در آذربایجان غربی شد.

رضوی از تفکیک 450 کنتور گاز پس از هدفمندی یارانه ها در آذربایجان غربی خبر داد و با اشاره به اینکه پس از هدفمندی یارانه ها 450 متقاضی تفکیک کنتور به این شرکت مراجعه کرده اند، گفت: با تفکیک کنتور این مشترکان تعداد 840 مشترک جدید به جمع مشترکان گاز طبیعی اضافه شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.