به كوشش جواد انصافي؛

آئين هاي نوروزي مكتوب مي‌شود

نتايج تحقيقات در رابطه با آئين هاي نوروزي با تلاش 5 ساله جواد انصافي در اين خصوص به صورت يك مجموعه مكتوب منتشر مي‌شود.

جواد انصافي نويسنده و كارگردان تئاتر در خصوص انتشار مجموعه تحقيقات وي كه آئين هاي نوروزي را مورد بررسي قرار داده است به خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: پشتوانه فرهنگي كشور ما بسيار غني و محكم بوده است و تصميم دارم موضوعات مربوط به آئين نوروز را به صورت يك مجموعه منتشر كنم.
وي افزود: اين دستاوردها نتيجه 5 سال تحقيق من در رابطه با آئين هاي مربوط به نوروز است كه به زودي در يك جمع بندي به صورت يك مجموعه انتشار مي‌يابد.
انصافي در خصوص دعوت نمايش نوروز و پيروز از سوي كشور تاجيكستان تصريح كرد: سفر گروه ما به  كشور تاجيكستان هنوز به صورت صد در صد قطعي نشده و دليل آن نيز تاخير در انجام شده هماهنگي هاست.
وي اظهار داشت: انجمني به نام پيوند از سوي كشور تاجيكستان كه به نوعي پيوند دهنده فرهنگ هاي كشورهاي فارسي زبان است متقاضي حضور ما در اين كشور است كه هم اكنون در حال رايزني با رئيس آن و قطعي شدن زمان حضورمان در ‌آن جا هستيم.
انصافي با اشاره به اينكه قصد دارم تجربياتم در رابطه با آئين هاي نوروزي به جوانان منتقل شود، بيان كرد: كشور ايران داراي پيشينه ارزشمندي است كه با پژوهش هايي كه انجام داده ام قصد دارم آنرا در اختيار مردم بگذارم.
انصافي خاطرنشان كرد: هم اكنون بر روي موضوعاتي ديگر در اين خصوص چون آئين چله در حال تحقيق هستم و اميدوارم نمايشي با رويكرد آئين شب يلدا را در آن  ايام به صحنه ببرم.
گفتني است، جواد انصافي نمايش نوروز و پيروز را اسفندماه 90 در تماشاخانه سنگلج به صحنه برد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار