کرمانشاه/

دیدار تعدادی از سفرای خارجی با استاندار کرمانشاه

تعدادی از سفرای خارجی در دیدار با استاندار کرمانشاه راههای توسعه همکاریها را بررسی کردند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

تعدادي از سفراي كشورهاي اندونزي‘مالزي ‘تايلند و ارمنستان با سيد دادوش هاشمي استاندار كرمانشاه ديدار كردند.

طي ديدار ونشستي که سفراي خارجي به همراه تعدادي از مديران و كارشناسان امور بين الملل وزارت امور خارجه و نمايندگاني از فائو كه با مهندس سيد دادوش هاشمي استاندار كرمانشاه داشتند؛ضمن تاكيد براينكه اين روابط متقابل و حسنه است كه كشورها را در عرصه بين الملل متمدن جلوه مي دهد ‘خواستار روابط انساندوستانه در صحنه بين الملل شدند و از روابط دوجانبه كشورها استقبال كردند.

استاندار کرمانشاه ضمن خوش آمد گويي و خيرمقدم به سفراي خارجي؛عنوان كرد:اين سفرا هستند كه پيام ملت خود را در جوامع جهاني مخابره و به گوش ديگر ملتها انتقال مي دهند تا اينكه روابط ملتها از نگاه و منظر انساني تبيين و تعريف شود.

وي با اشاره به اينكه عرصه روابط بين الملل عرصه ديپلماسي است‘افزود:در مقطعي از زمان روابط دولتها بر جنگ و تضاد استوار بود و ليكن با گسترش جوامع انساني در دنياي ارتباطات اين رابطه كم كم رنگ باخت و جايگاه ديپلماسي در دولت هاي مختلف گسترش پيدا كرد و محور و ملاك ديپلماسي دولتها حقوق انسانها نام گرفت .

مهندس هاشمي در ادامه گفت:استان كرمانشاه همچنان در تبيين روابط متقابل خود با ديگر كشورها از اصول مسلم نظام خود پيروي و در تدوين راهكارهايي كه بتواند نظام هاي جهاني را در زمينه هاي همكاري و احترام متقابل به يكديگر پيوند دهد خود را سهيم و پايبند به اصول سياست خارجي كشور خود يعني ايران اسلامي مي داند.

در ادامه اين نشست سفراي خارجي به ارائه نظرات و پيشنهادات ديپلماتيك خود در عرصه امور بين المللي پرداختند تا انشاءالله نتايج بهتر و تاثير گذاري در زمينه هاي مختلف اقتصادي ‘كشاورزي و فرهنگي بدست آيد./س




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.