به جاي حذف چهار صفر از پول ملي،

خباز: دولت به ساماندهي و مهار نقدينگي بپردازد

عضو كميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به نهايي شدن لايحه حذف چهارصفر از پول ملي گفت: اگر دولت با حذف صفر از پول ملي به دنبال كاهش تورم است، بايد به جاي آن به ساماندهي و مهار نقدينگي بپردازد.

محمدرضا خباز نماينده مردم كاشمر و برداسكن در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: 7 محور در اجراي تحول اقتصادي در كشور پيش بيني شده كه از اين تعداد، تاكنون طرح هدفمندي يارانه ها و ساماندهي گمرك كشور اجرايي شده است.


وي در ادامه با اشاره به نهايي شدن لايحه حذف چهارصفر از پول ملي گفت: اين طرح تنها در حفظ ارزش پول ملي مفيد بوده و تاثير محسوسي بر كاهش تورم نخواهد داشت.


عضو كميسيون اقتصادي مجلس با تاكيد بر وجود لوايح ضروري‌تر نسبت به حذف 4 صفر از پول ملي، خاطرنشان كرد: اگر دولت به دنبال كاهش تورم است، بايد به ساماندهي و مهار نقدينگي بپردازد.


خباز ادامه داد: اجراي طرح حذف 4 صفر از پول ملي، نيازمند زمان است چرا كه چاپ اسكناس در شرايط كنوني از عهده  بانك مركزي خارج است.

گفتني است لايحه حذف چهارصفر از پول ملي، در روزهاي گذشته در جلسه هيئت دولت نهايي شده بود.

 

بر اساس پیش‌بینی دولت این لایحه بعد از امضای رييس جمهور و تایید مجلس از سال ۱۳۹۳ اجرایی و چهار صفر از پول ملی کسر خواهد شد./س2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار