جلوگیری از خام فروشی مطالبه اصلی مردم خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: مهمترین مطالبه مردم و گروه‌های مرجع استان جلوگیری از خام فروشی بوده، هرچند اقدامات خوبی در حوزه فرآوری مواد معدنی از ابتدای دولت سیزدهم انجام شده است.

 قناعت استاندار خراسان جنوبی در دیدار رضا محتشمی پور معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت در بیرجند گفت: خراسان جنوبی در حوزه معادن ظرفیت‌های فراوانی دارد ولی در حوزه زیرساخت دچار عقب ماندگی تاریخی هستیم لذا تاکنون شاهد حضور کمرنگ سرمایه گذاران بودیم.

وی افزود: از ۲ سال گذشته تاکنون با حمایت دولت شاهد اتفاقات خوبی در زمینه تقویت زیرساخت‌های استان و جذب سرمایه گذار هستیم، اما در مقایسه با دیگر استان‌ها وضعیت خوبی نداریم و استان در حوزه زیرساخت‌ها نیازمند توجه بیشتر است تا زمینه برای حضور سرمایه گذار فراهم شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در برخی شهرستان‌ها مانند خوسف که ذخایر معدنی فراوانی دارد مستعد استقرار اداره صمت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: استفاده از مسئولیت‌های اجتماعی معادن هم مورد تاکید است، زیرا در مقابل استفاده‌ای که بهره برداران از معادن دارند کمک‌ها جزئی بوده و با توجه به خسارت‌های سیل انتظار کمک‌های بیشتر در این زمینه را داریم.

قناعت ادامه داد: جلوگیری از خام فروشی مطالبه اصلی در خراسان جنوبی است

استاندار گفت: مردم خراسان جنوبی نجیب، همگام و همسو با نظام هستند لذا باید مطالبات مردم به خوبی منعکس و پیگیری شود.

وی تصریح کرد: خراسان جنوبی آمادگی سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت را دارد تا در این سفر پروژه‌های مهمی افتتاح و کلنگ زنی شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: معادنی که ۲ سال از زمان صدور پروانه می‌گذرد ولی هنوز به بهره برداری نرسیده باید خلع ید و به سرمایه گذار دیگری واگذار شود.

توجه به زیرساخت‌های معادن در حوزه‌های راه، برق، آب همچنین تسهیل سرمایه گذاری برای ایجاد واحد‌های فرآوری از مهمترین درخواست‌ها در این نشست بود.

همایش معاونان امور معادن و صنایع معدنی ادارات کل صمت استان‌ها با محوریت احیای معادن کوچک مقیاس نیز با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در طبس برگزار شد.

محتشمی پور امروز از محور خوسف - ماژان - قلعه زری با هدف ارزیابی خسارت‌های سیل اخیر به زیرساخت‌های معدنی منطقه هم بازدید کرد و حضور در شورای معادن استان از دیگر برنامه‌های وی در سفر به خراسان جنوبی است.

برچسب ها: سرمایه گذاری ، معادن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.