رونمایی از آثار تاریخی زرین و سیمین زیویه در سنندج

به مناسبت روز جهانی موزه‌ها و آغار هفته میراث‌فرهنگی، در مراسمی با حضور قائم‌مقام‌وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور، از ٦ اثر تاریخی زرین و سیمین کردستان به صورت برخط در موزه سنندج رونمایی شد.

استاندار کردستان در این مراسم نمایش این آثار را روایتی از گذشته پر فراز و نشیب کشور عنوان کرد و گفت: استان کردستان یکی از کهن‌ترین زیستگاه‌های کشور و اصیل‌ترین اقوام ایرانی را در خود جای داده است.

اسماعیل زارعی‌کوشا اظهار کرد: امروز با افتتاح این نمایشگاه ۶ قطعه شامل یک عدد دستنبند طلا و ٥ قطعه نقره‌ای شامل بازوبند، کمربند، دو سرظرف و یک کوزه مربوط به محوطه باستانی زیویه که قدمت آن به هزاره پیش از میلاد برمی‌گردد، به نمایش گذاشته شد. 

وی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را رکن اصلی پیشرفت و توسعه استان مطرح کرد و افزود: امیدواریم با رونمایی از این آثارتاریخی، این زنجیره کامل شود و بیش از گذشته از این ظرفیت بهره‌مند شویم.

در این مراسم که جمعی از سفرا و مسئولان نمایندگی‌های خارجی، معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، معاون توسعه مدیریت و منابع این وزارتخانه، تعدادی از استانداران، مدیرانی از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، پیشکسوتان حوزه موزه‌داری و میراث‌فرهنگی و مدیرانی از ۳۱ استان کشور به (صورت برخط) حضور داشتند، نمایشگاه آثار کمتر دیده شده در ۱۱ استان کشور به صورت مجازی رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.